Dag 14: Potsdam 90 km - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 14: Potsdam 90 km - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 14: Potsdam 90 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

01 Juni 2014 | Duitsland, Potsdam

Vandaag is onze Xander 40 jaar geworden. Dat hebben we gevierd met een lekkere coupe ijs. Het stuk van Wittenberg naar Berlijn hebben we 2 jaar geleden al gereden. Daar vandaag enkele afkortingen genomen om in Potsdam te komen, dat we dit keer wat beter wilden bekijken. Mooie stad met indrukwekkende gebouwen. Het Hollandische Viertel doorkruist en Park Sanssouci, dat werkelijk fantastisch is.
Om 's avonds te gaan eten moesten we een stuk met de fiets. Zonder tassen is het heel raar fietsen, zo licht......dan merk je pas het verschil.
Morgen naar onze Berlijnse vrienden, daar zien we erg naar uit. Maar dat horen jullie nog wel.

• 02 Juni 2014 - 15:26

Marjo En Toon:

Prachtig Potsdam. En dan met de fiets: lijkt echt "Hollands" Mooie tour.

En nu richting Polen : veel plezier en goed weer.

• 02 Juni 2014 - 22:15

C&A:

Hallo Radfahrer,
    Sans Souscis heeft ook op ons grote indruk gemaakt.Heb vandaag jullie druivenrank gekortwiekt, de foto riep de herinnering op aan al die druivenranken bij het Schloss. Geniet ze en nog vele zonnige dagen.
    groetjes C&A

• 02 Juni 2014 - 23:11

Rosé:

Hallo sportievelingen, vandaag liep ik met de collectebus - epilepsie- langs de deuren van de Ping.
    Ik was ook even bij Carla en André aan de deur en meteen geïnformeerd hoe het met jullie gaat. Jullie waren opeens snel vertrokken en geen kans meer gehad om jullie alle goeds toe te wensen, dus dat nog bij deze van Jos en mij.
    Ik hoorde van Carla en André dat jullie al heel wat pittige tochten achter de rug hebben, nou alle respect.
    Ik kreeg van hun de site en dan nu meteen even kijken en lezen.
    Jullie zijn nu in de buurt van Berlijn, mooie stad.
    Geniet ervan en ik ga jullie nu ook volgen, een lieve groet van ons.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192128