Dag 48: St. Petersburg 38 km - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 48: St. Petersburg 38 km - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 48: St. Petersburg 38 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

05 Juli 2014 | Rusland, Sint-Petersburg

EINDSTAND: 3432 KM
Heerlijke dag, zonder jas op de fiets gestapt en tot Peterhof gereden. Dit hoort bij St. Petersburg, maar ligt op 30 km afstand van het centrum. Hier wer het tsarenpaleis door Peter de Grote gebouwd en heeft prachtige parken, heel veel fonteinen en 225 vergulde beelden. Het Russische Versailles. Met dit weer echt genieten van alle pracht en praal. Daar hebben we ruimschoots de tijd voor genomen en onze fietsen zolang bij de parkeerwachter geïnstalleerd , want die mochten niet mee naar binnen.
Wat een mensen, busladingen vol, dat zijn we niet meer gewend. Heel veel foto's gemaakt, te veel om allemaal op de site te zetten. Hierna zijn we de laatste 30 km met de trein gegaan. De stad in met de fiets wordt als levensgevaarlijk beschreven. Tot nu toe is gelukkig alles voorspoedig gegaan, geen enkele lekke band (zijn ook speciale banden), wel een los spatbord, 2 smeerbeurten en nieuwe tassen! En onze fietsen hebben toch heel wat moeten doorstaan. Maar er hingen dan ook engelbewaarders aan, waarvoor dank aan Wim en Maria.
We zitten in een klein hotel 3 hoog en kregen de beste en grootste kamer met eigen badkamer en het ligt vlakbij de Nevsky Prospect (grote centrale winkelstraat).
Onze fietsen moesten we helemaal naar boven slepen (geen lift) en staan nu gezellig bij ons op de kamer. Hebben ze wel verdiend.

• 05 Juli 2014 - 20:25

Astrid En Marcel:

Lieve luitjes,
    Geweldig, Jullie zijn heelhuids op jullie eindbestemming aangekomen. Alle lof en uiteraard verdienen
    jullie en jullie fietsen een extraatje. Het moet toch heel bijzonder zijn na al die maanden voorbereidingen en regelen om nu daadwerkelijk in St. Petersburg te staan.
    Geniet verder van al het moois.
    Lieve groeten uit Brunssum.
    Astrid en Marcel

• 05 Juli 2014 - 21:38

MarijanD:

Hallo jullie twee.

Wat een prestatie !!!
    En wat fijn dat de fietsen bij jullie op de hotelkamer mogen overnachten.
    Hebben ze inderdaad verdiend

• 05 Juli 2014 - 22:54

Angelien:

YES........jullie zijn d'r!!!!! PROFICIAT !!!!!!
    En wat 'n leuke dag,hebben jullie vandaag gehad!!!
    Héérlijk !!! Nog effe genieten.......en dan terug naar ons! Naar de mensen die met liefde Koffie voor jullie maken......(bovendien heb je mij ook 'n kopje koffie beloofd....)
    We wachten vol ongeduld om jullie weer in "onze armen te drukken !!!" XXX

• 05 Juli 2014 - 23:44

Fia En Hub:

Proficiat!!!! Geweldig. Nu lekker op je gemak genieten van enige "luxe". En alvast een heel goede terugreis. Toch ook een ervaring op zo'n boot. En hopelijk met beter weer dan de afgelopen tijd. Liefs, H & F

• 06 Juli 2014 - 01:30

Ria Wingen-Snel:

Duim op. hoed af. Wat een prestatie en prachtige tocht.
    En al die dagen nog energie over om een mooi verslag te schrijven; waarvoor dank.
    Alle goeds en een behouden thuiskomst.
    Ria

• 06 Juli 2014 - 08:18

Tonnie Bock:

hallo jullie kanjers geweldig geniet nog even er van en dan weer thuis waarts ,tot in nuth gr tonnie

• 06 Juli 2014 - 10:10

Marja:

Geweldig! Proficiat. Een enorme prestatie! Fijn dat we met jullie mee mochten genieten van de tocht. geniet van St. Petersburg en goede reis naar huis.

• 06 Juli 2014 - 10:14

Marjo En Toon.:

Proficiat. Na een geweldige reis, nog dank voor het toesturen van de verslagen en de mooie plaatjes. Een fantastisch verblijf in St P. Het zij jullie van harte gegund.
    Groetjes,liefs M en T.

• 06 Juli 2014 - 18:36

Hfranken:

nou Armand en Chris dit is geweldig zijn zo blij voor jullie en genieten iedere dag een beetje mee.dit moet op jullie toch indruk maken hopelijk is het net zo mooi als jullie het je voorgesteld hebben.jullie moeten nu langzaam weer Nederlands gaan praten maar eerst nog even genieten.heel veel lieve groetjes Henk en Ria.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191883