Dag 13: Lutherstadt Wittenberg 87 km - Reisverslag uit Wittenberg, Duitsland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 13: Lutherstadt Wittenberg 87 km - Reisverslag uit Wittenberg, Duitsland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 13: Lutherstadt Wittenberg 87 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

31 Mei 2014 | Duitsland, Wittenberg

Ideaal fietsweer, het ging dan ook heel gesmeerd. Na een poos geheel alleen gefietst te hebben, kwamen we opeens overal fietsers tegen. We zaten op de Elbe-Radweg, die hier gedeeltelijk samen loopt met de R1.
In Dessau hebben we het Bauhaus van architect Walter Gropius gefotografeerd. Ik had nog nooit van hem gehoord, maar hij wordt in een adem genoemd met Mies van der Rohe en Le Corbusier, en dat zegt me wel wat.
In Oranienbaum staat midden op de markt een ijzeren appeltjes-van-oranje-boom. Stichtster van de stad is Henriëtta Catharina, prinses van Oranje-Nassau! In deze stad wordt ook de oranjebitterlikeur gemaakt. Deze hebben we niet gedronken, maar ons weer tegoed gedaan aan lekkere Soljanka soep.
In Lutherstadt Wittenberg waren we al met onze Elbe reis. Nu de deuren waarop Luther zijn stellingen heeft gespijkerd op foto gezet. Het is weer een aan te bevelen stadje.
We hebben nog een fietsenzaak gezocht, want van mijn fietstassen laten de lasnaden los. De zaak was echter zaterdags om 15:00u gesloten. Dat wordt dus wachten tot Berlijn. Ondertussen alles goed in plastic zakken verpakken en hopen op geen regen, maar dat doen we sowieso.

• 01 Juni 2014 - 20:38

Marja:

Jullie schieten flink op. Fijn dat het weer goed is. succes met de fietstassen. Ducktape van binnen en van buiten kan bij nood goed helpen.

• 01 Juni 2014 - 21:20

Chris Steijns:

Tape al geprobeerd, maar het liet steeds weer los. Was wel ook slechte tape veel te smal. Moeten dus echt naar nieuwe kijken, want ze moeten nog een tijdje mee. In Berlijn zal het wel lukken met hulp van onze Berlijnse vriendinnen en een hele vrije dag. Groetjes Chris

• 01 Juni 2014 - 22:29

Marijan D.:

Hallo jullie twee.

Allereerst natuurlijk proficiat met Xander.
    Dat ijs was dus dubbel en dwars verdiend !

Wat een mooie verhalen Chris, erg leuk om te lezen.

Angelien is vanmorgen vertrokken, maar dat weet je natuurlijk al.

Vanuit Nuth nog heel fijne en vooral probleemloze fietsdagen.
    Geniet er maar 100% van.

Groetjes,
    Wim en Marijan.

• 04 Juni 2014 - 18:23

Yolanda:

Heel mooi! Natuurlijk is Gropius wel bekend onder alle architecten :) Hij was de oprichter van het Bauhaus. Dit gebouw is zelfs werelderfgoed! Goed om te zien dat het er nog zo mooi bij staat! Geniet ervan. X

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192110