2 dagen Tulcea - Reisverslag uit Tulcea, Roemenië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu 2 dagen Tulcea - Reisverslag uit Tulcea, Roemenië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

2 dagen Tulcea

Blijf op de hoogte en volg Chris

07 Juli 2015 | Roemenië, Tulcea

Wij hebben een goed hotel hier, maar.....'s avonds op de badkamer waren er kakkerlakken , die door een spleet tussen muur en vloer kwamen. De volgende morgen gemeld en ze hebben de spleet meteen dichtgemaakt.
Ze zijn heel hulpvaardig hier, we moesten noppenfolie hebben om de fietsen in te pakken op het vliegveld. De barman heeft ons naar de bouwmarkten gereden en ook nog wat bezienswaardigheden geshowd. En een kennis van de receptioniste brengt ons morgen met de fietsen naar het vliegveld. En, je kunt hier ook nog eens heerlijk eten.
Gisteren wilde we naar het Donaudeltamuseum, maar dat was op maandag gesloten.bij de touristeninformatie bleek, dat alle musea op maandag gesloten waren.
We zijn dus maar wat gaan geocachen, helaas zonder succes en 8 km gelopen. 's Avonds een rondje om het meer gelopen, nog eens 8 km. Daar stikte het van de muggen. Ondanks muggenmiddelen toch een paar beten.
Vandaag met 35 gr met de boot de delta in. Dat was fantastisch. Slechts met 5 personen op de boot, 2 Zweedse meisjes en een Franse jongen. Door de kanalen van de delta, die 4500 km2 is!! Er zijn zelfs dorpen in de delta, waar vissers leven en alles via het water gaat.
We hebben ijsvogeltjes, ibissen, witte reigers, zeearend, pelikanen gezien.
Het was een hele bijzondere en passend afscheid van deze reis.
We hebben genoten.

• 07 Juli 2015 - 17:07

Marja:

Wat een leuke ervaringen! Goede terugreis!

• 07 Juli 2015 - 17:26

Hfranken:

ja lieve luitjes deze schitterende dag hebben jullie natuurlijk dik verdiend.natuurlijk allereerst die echt hele lieve mensen dit is bijna te mooi om waar te zijn maar hun vinden jullie natuurlijk ook super lief geweldig. wat leuk Armand het blad en jij de bloem,wat zullen jullie op het ende van deze reis genoten hebben op de boot,even geen zadel onder de billetjes,aparte vogels goed hotel heerlijk geniet nog even na,hiervan en kom alle twee weer heel goed thuis .ja wij zullen wel jullie verhalen missen groetjes.Henk en Ria

• 07 Juli 2015 - 18:41

MarijanD:

Hallo fietsers.

Ik snap er niks van, net een reactie gestuurd maar zie er niets van terug, jammer !
    Chris jij schrijft dat jullie genoten hebben, maar wij ook hoor. Elke dag van jullie verslagen.
    En niet te vergeten van de foto's .
    Wij wensen jullie een goeie en vooral probleemloze thuisreis. Geniet ook daar nog maar lekker van.
    En dan eenmaal thuis, lekker nagenieten .
    En dan.....gaat Chris zich weer amuseren bij het maken van een prachtig fotoboek.
    Ik weet uit ervaring dat dat zo'n leuk werk is dat ik het altijd jammer vind als het weer klaar is.
    Jongens.........
    Dankjulliewel wel voor alle mooie verslagen, lieve groetjes,
    Tot ziens/mails.
    WIMA

• 07 Juli 2015 - 18:42

Saskia De Waard:

hallo Chris en Armand,

Wat een avonturen hebben jullie beleeft. We hebben genoten van de verhalen.
    Hele goede terugreis gewenst!

Veel groetjes van Luc, Saskia, Veerle en Floris

• 07 Juli 2015 - 18:51

Pleegzuster Bloedwijn:

Mooie foto's van de laatste dag...!
    'n Bloem met 'n bloem en de (?) met het blad........

Wat is dat toch ,met dat lekkere eten ( bijna) elke dag..?
    Zo gaan de kilo's er niet af..!!!

Tot gauw ! Knuffel ...

• 08 Juli 2015 - 23:51

Rosé:

Dank je wel voor jullie reisverslag, ervan kunnen genieten.
    Goed thuis, groet jos en rosé

• 10 Juli 2015 - 09:36

Marlies.:

Dag Chris en Armand,

Genoten heb ik en Harry ook ,
    van jullie grote avontuur en al die verrassende en mooie dingen die jullie onder weg tegenkwamen.
    Maar ook van het grote doorzettingsvermogen om iedere dag weer op die fiets te klimmen.
    Petje af.

Neem aan dat jullie nu thuis zijn,
    heel veel groeten, Marlies.

• 27 Juli 2015 - 13:34

Marjo En Toon:

Eindelijk weer ff tijd om te reageren.
    Net terug uit Nijmegen met een "3tje".

Mooie trip gemaakt, proficiat.
    En nu????
    Groetjes, goede terugreis wensen lijkt geen optie meer.

Marjo en Toon.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191930