Dag 29: Negureni. 60,1 km - Reisverslag uit Negureni, Roemenië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 29: Negureni. 60,1 km - Reisverslag uit Negureni, Roemenië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 29: Negureni. 60,1 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

01 Juli 2015 | Roemenië, Negureni

Vandaag weer eens met de ferry naar de andere kant van de Donau. Nu is de rivier geen grens meer, aan beide zijden ligt Roemenië. Het leek net alsof we door Toscane fietsten. Cypressen langs de weg en heel veel wijngaarden. En dezelfde heuvels/bergen. Hier ook minder dorpjes, zodat we zelfs zonder water kwamen te zitten en we hebben 3liter bij ons!
Onderweg naar het Dervent klooster geweest, waar nog monniken zitten en een dienst bezig was. Mooie kerk en gebouwen.
Wij zitten in een héél eenvoudig pension. Van luxe hotels tot zeer pritief onderkomen, je raakt hier van het ene uiterste in het andere. Dit pension is geregeld door een Roemeense vriend van Armand. Er was hier geen internetadres en telefonisch werden we niet verstaan. Dus nu ook converseren met handen en voeten, maar dat lukt heel aardig. Ik heb een foto van Popas paradies gemaakt en ook van het buurhuis van leem.

• 01 Juli 2015 - 19:07

Angelien( Die Zo Vaak Verdwaald):

Hallo fietsers!
    Vanmorgen heb ik óók gefietst.....wel 10.8km......(goed,he)
    Door je jeugd buurt Welten! Máár twéé keer verkeerde straat genomen....!!!
    Eind punt wél bereikt !!!! Zo trots op me zelf..........hihihi....

Heeft Armand 'n Roemeense vriend ? Handig !

Dag lieverd......slaap lekker in jullie eenvoudig pension !!!

• 01 Juli 2015 - 19:19

Marion:

hoi hoi ,
    Wat lijkt me dat mooi zo .....die foto`s zijn echt heel mooi en leuk om ook zo verschillend te overnachten ,houd het spannend !!
    Het is echt een andere wereld waar jullie zijn ....hier heel erg warm ,niet fijn haha
    goede fietsdag verder morgen ...dikke knuffels

• 01 Juli 2015 - 22:22

Hfranken:

lieve alle twee Chris ben maar blij met die vriend van Armand hij heeft niet alleen voor onderdak gezorgd maar ook rekening gehouden met jullie beurs altijd goed zo op het einde.lijkt ons wel een mooie tocht met cypressen langs de weg en er moet natuurlijk eens een keer een niet zo geweldig pension bij zijn dan ben je morgen weer blij met een luxe hotel ,wel leuk iedere dag een verrassing dus niet alleen afwisseling in de natuur maar ook met slapen hou het maar spannend gr. Henk en Ria

• 02 Juli 2015 - 17:17

Maria En Wim:

Hoi, fietsenthousiastelingen,
    De wisselende ervaringen maken jullie reis extra interessant en geeft jullie de kans om leuke en bijzondere contacten te leggen. We genieten ervan jullie zo te kunnen volgen: het is toch een geweldige onderneming!
    Vanuit een bloedheet Nuth groeten we jullie en wensen jullie alle goeds.
    Is het bij jullie nog vol te houden met deze tropische omstandigheden? Dus: drinken, drinken!
    Maria en wim

Verslag uit: Roemenië, Negureni

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu