Dag 18: Dubova. 75 km - Reisverslag uit Dubova, Roemenië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 18: Dubova. 75 km - Reisverslag uit Dubova, Roemenië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 18: Dubova. 75 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

20 Juni 2015 | Roemenië, Dubova

De dag begon vandaag met regen!! Dus jasjes aan en toch vertrokken. Nou, er vielen nog 10 druppels, misschien 11, maar dat was het dan. Wel nog bewolkt tot het middaguur, daarna scheen de zon weer.
Prachtige route, steeds direct langs de Donau met aan weerszijden bergen met bomen, maar ook indrukwekkende rotsformaties. Soms viel daar wel eens wat van naar beneden, maar gelukkig hadden we de helm op.
De weg is verder prima te berijden, slechts af en toe een auto of uitwijken voor een koe.
Het laatste stuk vandaag was wel erg steil omhoog. Dus nu lekker uitrusten. We logeren in een klein dorpje in een heel eenvoudig pension.

• 20 Juni 2015 - 17:51

Marja:

De rotsformaties zien er indrukwekkend uit op de foto. Fijn dat de regen snel ophield.

• 20 Juni 2015 - 17:58

C&a:

Eindelijk weer eens wifi.
    Hallo noeste fietsers,
    Wij hebben weer voet gezet aan vaste wal. Na zo'n 30 sluisjes en 29 km weer terug in Homps. Zoals we hebben gelezen hebben jullie al een flink stuk van jullie reis achter de rug, met meer dan gemiddelde temperaturen en af en toe forse hellingen. Zoals wij ook op een foto konden zien hebben jullie daar niet onder geleden. Met zo'n forse schaal eten voor je kan dat ook niet anders. Fiets met veel plezier verder. We blijven jullie uiteraard verder volgen.
    Groetjes,
    C&A

• 20 Juni 2015 - 20:12

Angelien ( Die Met De Witte Haren ):

Hallo lieve vrienden!!!
    Heerlijk,dat het zo goed met jullie gaat!
    Overdag hard werken,maar s'Avonds lekker eten en slapen in 'n Bordeel.......
    Wat wilt 'n mens nog meer.....!!!
    Volgens het weerbericht ,krijgen jullie morgen veel regen.....
    Hopelijk klopt dat niet , maar anders. véél Sterkte !!!
    Misschien vallen er maar 10/11 druppels......zoals vandaag !
    Ben voorzichtig voor overstekende Koeien en vallende rotsblokken...
    en maak er weer 'n lekkere fietsdag van !
    KUS

• 20 Juni 2015 - 20:42

MarijanD:

Hallo Chris en Armand.

Wat een mooie foto's , super

• 21 Juni 2015 - 09:35

H Franken:

hallo lieve mensen het is voor ons bijna niet voor te stellen dat jullie in zoveel heel verschillende plaatsjes komen en dan ook nog eens in heel ander hotels een keer rozen dan fluwelen drapperieen en dan een eenvoudig pension,dus altijd weer verassingen.genieten dus.liefs Henk en Ria

• 22 Juni 2015 - 20:04

C&a:

Hallo zeer sportieve Nuthers,

Onze familie is gevlogen !!!
    Wij staan aan de kust. Daar hebben we geprobeerd jullie prestatie te evenaren. Dat lukte niet helemaal. Bij een van ons (A) viel de stroom uit. Wij kwamen daarom niet verder dan 40 km. Dus ook niet afgevallen.
    Wel heel goed weer, veel zon en temp. Tot 30 graden celcius.
    Heerlijk zomerweer, zoals je in Zuid-Frankrijk mag verwachten.
    We wensen jullie het allerbeste toe voor het vervolg van jullie reis. Verklap niet alles.Hebben jullie ook nog wat om te vertellen als jullie gezond en wel weer terug zijn. Nadat wij een gezellig dagje Dusseldorf achter de rug hebben, zien we jullie weer.Althans dat hopen we.
    groetjes en succes,

Cen A

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu