Dag 12: Vukovar 53 km - Reisverslag uit Vukovar, Kroatië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 12: Vukovar 53 km - Reisverslag uit Vukovar, Kroatië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 12: Vukovar 53 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

14 Juni 2015 | Kroatië, Vukovar

Vanmorgen ontbeten met zelfgebakken brood, zelfgemaakte kaas, worst en jam bij dit super leuke adresje met erge attente man, vrouw en oma!
Geen lange afstand vandaag, want we wilden het een en ander bekijken. Eerst Osijek, een vestingstad direct aan de Donau. Daar was gisteren een feest gewest (St.Anton!?!?) en het was er erg rommelig. Dus gauw verder.
Bij Dalj was een monument, waar 173 mensen zijn omgebracht in 1992 gedurende de Kroatische onafhankelijkheidsoorlog.
Hier in Vukovar is zeer fel gestreden en de Serven hebben alles kapot geschoten. Heel veel huizen met kogelgaten. Je wordt er niet vrolijk van.
Een restant van een huis midden in het centrum maakte indruk. Er hingen overal prachtige bloembakken in de kapotte ramen. Het idee, dat iemand deze bloemen verzorgd, is toch mooi.
Beroemd is de watertoren (althans wat er van over is) die als symbool van zinloos geweld is blijven staan.
Er zijn ook nieuwe, moderne gebouwen in de stad, een schril contrast.

• 14 Juni 2015 - 21:14

Greetje & André:

super dat jullie alweer bezig zijn Greetje vroeg zich al af wat jullie deze keer gingen ondernemen
    goed weer en een mooie omgeving veel plezier

• 15 Juni 2015 - 09:34

Tonnie :

Hallo jullie zijn weer goed bezig knap hoor geniet er van ziet er steeds mooi uit fijne reis nog gr Tonnie

• 15 Juni 2015 - 10:49

H Franken:

hallo fietsers hopelijk niet al te warm vandaag, Chris,we genieten iedere keer weer van je verslag en vinden alles best spannend,je moet voor Libelle,gaan schrijven.Zien al jullie prestaties zo voor ons en proeven bijna het ontbijt bij lieve mensen,geniet er samen van dan genieten wij een beetje mee.Wensen jullie nog heel veel kracht in de beentjes. groetjes. Henk en Ria.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191991