Dag 8: Dunafoldvar. 100km - Reisverslag uit Dunaföldvár, Hongarije van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 8: Dunafoldvar. 100km - Reisverslag uit Dunaföldvár, Hongarije van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 8: Dunafoldvar. 100km

Blijf op de hoogte en volg Chris

10 Juni 2015 | Hongarije, Dunaföldvár

Vanmorgen was het weer droog, maar wel flinke poelen water op de wegen. Zelfs even fris toen we vertrokken, maar dit duurde niet lang. Weldra was het weer minstens 30 gr. En hier op de poesta is nergens schaduw!
Ik heb van de warmte uitslag op mijn bovenbenen door de elastiek aan de pijpen van mijn fietsbroek. Dit had ik voorheen bij het wandelen aan mijn enkels door de elastiek van de sokken. Gelukkig Sudocreme bij me, dat helpt!
We moesten zo ver rijden, want er was nergens onderdak. 100 km is wel de limiet.
Na Boedapest hebben we geen fietsers meer gezien, maar hier op ons adres zit een Duitser, die vanuit Roemenië komt en hebben we ervaringen uitgewisseld en samen gegeten.
Erg bijzonder pension hier, heel authentiek en we slapen in de kamer "romantiek" met antieke pijpkachel, lampetkan en allerlei antieke spullen en verse rozen.

• 11 Juni 2015 - 16:21

Angelien ( Vanaf De Camping In Otterlo):

Verse rozen....? Wauw ......!
    En na 100km fietsen,tóch ook nog 'n romantische nacht ???
    ........ehum........
    Hopelijk vandaag niet zo ver !
    Dag lieverds......XXX

• 11 Juni 2015 - 16:26

Marijan D :

Hallo Chris en Armand.

100 km fietsen, pppffffff maar dan krijg je wel verse rozen op je kamer !
    Is toch wel een erg leuk binnenkomen he

Verslag uit: Hongarije, Dunaföldvár

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192019