Dag 44: Kauksi 78 km - Reisverslag uit Iisaku, Estland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 44: Kauksi 78 km - Reisverslag uit Iisaku, Estland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 44: Kauksi 78 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

01 Juli 2014 | Estland, Iisaku

Was droog vanmorgen, even naar het weer gekeken en het zou tegen twee uur weer beginnen te regenen. Dus flink in de pedalen en karren maar. Jammer genoeg had het weer niet naar de voorspellingen gekeken en tegen half tien kwam het weer met bakken uit de lucht vallen. Geschuild in een bushokje, waar we gezelschap kregen van een Fin, die hier op vakantie was. Blijkbaar op zoek naar een praatje, want we kregen de hele levensgeschiedenis inclusief foto's te horen en te zien. Nadat hij foto's van onze fietsen en onszelf had gemaakt, ging hij weer op pad. Na een uur gewacht te hebben zijn we toch maar vertrokken, want het begon alleen maar harder te regenen.
We kwamen langs een historische lokomotief met rijtuig en goederenwagon als herinnering aan de gedeporteerden naar Siberië in Stalin's tijd.
Hier in Kauksi aangekomen zijn we naar de verkeerde camping gereden en moesten weer een paar km terug om op de juiste plek te komen. Hier hebben we een chaletje gehuurd en nu brand de kachel, overal hangen kleren en schoenen te drogen. We hebben ons overlevingspakket moeten aanspreken en dus was het nudelsoep met oud brood en een snicker als toetje.

• 02 Juli 2014 - 15:32

Gemma:

Lieve Luitjes,
    Wat hebben jullie pech met het weer.
    Gelukkig nog maar 2 dagen en dan Petersburg, hopelijk zonder regen.
    Luitjes nog veel succes met de laatste dagen.

Gr.Gemma

• 02 Juli 2014 - 16:11

MarijanD:

Hoi hoi.

Wat een gezellig chaletje !
    Ziet er heel knus (en warm ) uit. Lekker om alles te drogen.
    Hier schijnt de zon volop en er wordt nog meer zo'n voorspeld ☀️

• 02 Juli 2014 - 18:28

Hfranken:

hallo daar zijn wij weer hoe is het toch mogelijk dat jullie zo vaak regen hebben.eerst even sorry ons eerste berichtje hebben wij op dag 29 geschreven zo goed kunnen wij nog niet met de computer omgaan hadden niemand die ons kon helpen maar gelukkig lukt het ons nu wel een beetje . zouden jullie zo graag aan zien komen in Petersburg dit vinden wij zo geweldig wat een prestatie en dan hebben jullie de boottocht nog te goed dan zorgen wij voor de zon.wensen jullie nog mooie avonturen.liefs Henk en Ria.

• 03 Juli 2014 - 10:26

Marjo En Toon:

Terug van onze Griekse vakantie lijkt zoveel regen eigenlijk niet moeten kunnen.
    Maar het hout binnen is wel mooi.
    Nog ff en dan St. Petersburg. Fantastisch......

Wat een geweldige tocht maken jullie toch.
    Behoudens de regen om jaloers op te worden.
    Dromen jullie al over plannen voor volgend jaar (of later)?

Geniet van jullie laatste fietsdagen, van Petersburg met plenty koffie-verkooppunten en de "fiets-rust".
    lfs, Marjo en Toon.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192030