Dag 38: Smiltene 50km - Reisverslag uit Smiltene, Letland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 38: Smiltene 50km - Reisverslag uit Smiltene, Letland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 38: Smiltene 50km

Blijf op de hoogte en volg Chris

25 Juni 2014 | Letland, Smiltene

Vandaag een korte route en morgen ook. Het alternatief was minstens 100 km rijden in één keer en dat deden we gisteren al. En twee keer vonden we te veel.
We hebben zo wel tijd genoeg om te geocachen, wat niet altijd even eenvoudig is als de aanwijzingen in het Lets zijn...
Ook tijd om bv. een kasteelruïne te bezoeken, die net niet op de route ligt. Dit was in Rauna, een plaatsje van niets, nergens iets om koffie te drinken of iets te kopen. Maar de kasteelruïne was de moeite waard en er omheen lag een keurig onderhouden park met grasperken, bloemen en bankjes. Daar hebben we zelf onze koffie gebrouwen en zeker 1,5 uur gezeten.
We waren al vroeg in Smiltene, een leuk plaatsje met een klein shopping- center en verschillende meertjes. En net op tijd voor de regen.
Na de douche, het hand-wasje en natuurlijk de koffie in het hotel zijn we nog even het stadje in gegaan. Daar stond een mooi beeld voor de gedeporteerden naar Siberië, genaamd Saskelta Gimene ofwel Devided Family. Aan de ene kant moeder en kind en aan de andere kant van de gesplitste steen de vader.
Er staat ook een sereen beeldje voor ons hotel, waarvan ik ook een foto heb gemaakt.

• 25 Juni 2014 - 20:46

Toos Ruiters:

Wat een geweldige reis hebben jullie en wat een prestatie !
    Ik lees jullie verslag met veel plezier en lees het ook aan Nico voor.
    Die is ook onder de indruk.
    Als jullie terug zijn moet je maar eens uitleggen hoe dat geocachen werkt want ik denk dat wij dat ook leuk zullen vinden.
    Mooie reis verder met veel zon.
    Groetjes Toos.

• 26 Juni 2014 - 12:49

Marja:

Een bijzondere ruïne.
    het lijkt erop dat men helemaal niet op toeristen of uitgaanders (nergens iets te drinken) is ingesteld. Is het zo dun bevolkt of is men niet gewend iets buiten de deur te eten of drinken?
    Nog een dag of 10/11 fietsen jullie, schat ik. Succes!

• 26 Juni 2014 - 13:08

Chris:

Nog maar 9 dagen!!
    Maar eerst Estland nog.
    Ja, het is hier weer zeer dun bevolkt. Buiten de plaatsen waar we overnachten slechts kleine dorpjes.
    Wel heel goedkoop allemaal.
    Gr. Chris

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192026