Dag 33: Kuldīga 65/89 km - Reisverslag uit Kuldīga, Letland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 33: Kuldīga 65/89 km - Reisverslag uit Kuldīga, Letland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 33: Kuldīga 65/89 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

20 Juni 2014 | Letland, Kuldīga

Na 12 km gereden te hebben, kwamen we erachter dat Armand zijn helm niet op had. Laten liggen bij het hotel! Daarom staan er 2 afstanden, Armand is alleen teruggereden en heeft dus 24 km meer op de teller! Ik heb de tijd doorgebracht met berichtjes sturen en heb nog met een Duitse fietser gekletst, die dacht dat ik hulp nodig had.
Bij een tankstation hebben we koffie gedronken en een slap pizza-broodje gegeten. Daar konden we eindelijk de weg, die we al vanaf Liepaja volgen verlaten. Gelukkig, want steeds rechttoe rechtaan hetzelfde uitzicht gaat wel vervelen.
Nu gingen we landinwaarts met af en toe een dorp. Bij een oud kasteel, geheel roze! mochten we binnen. Er was een rondleiding voor kinderen. We kregen ook nog koffie met cake.
Tot onze grote verrassing was Kuldiga best een grote stad met veel oude gebouwen. Die zijn helaas bijna allemaal aan een flinke opknapbeurt toe. Er is een héle brede waterval van 249 m en een mooie bakstenen brug.
En na de regen van vannacht hebben we het vandaag alweer droog gehouden.

• 20 Juni 2014 - 22:02

Tonnie Bock:

hallo toppers al weer een mooi verslag mooie foto,s jammer van de helm weer 12km teug of het niks is super armand het gaat jullie goed ,nog veel fiets plezier en gr uit nuth

• 20 Juni 2014 - 22:22

C&A:

Hallo C&A,

Vanuit Deauville volgen we jullie reis met verrassingen. Wat hebben mensen, die met de helm geboren zijn, toch geluk. Scheelt tenminste 24 km extra pedaleren. Maar zoals wij A. kennen, draait hij daar, na even balen, zijn hand niet voor om. De totaalindruk van Letland die we van jullie verhalen krijgen, is er niet een van een welvarend Europese Unie land. Die indruk hadden we wel gekregen bij BNN-travel op tv. Fijn om te lezen, dat jullie je door wat tegenslagen niet uit het veld laten slaan. Hadden we eerlijk gezegd van jullie ook niet verwacht. Fiets dus nog even door. Aan de verre einder lonkt St. Petersburg al naar jullie. Een mooier vooruitzicht kun je niet hebben en dan nog een mooie cruise. Wat wil een mens nog meer.
    Morgen krijgen we op de camping Carglas op bezoek. Kunnen we vanuit het raam weer zelf de slagboom van de camping openen. Vervolgens reizen we verder naar de Mont St. Michel.
    Heel veel plezier met de voortzetting van jullie tocht. Blijf gezond en geniet, dat doen wij ook.
    Liefs en groetjes,
    C&A

• 20 Juni 2014 - 23:15

Maria En Wim:

We blijven vol bewondering jullie reis en het leuke verslag volgen. De vergeten helm is voor Armand ook niet eens een probleem: dan fiets je toch 24 km extra, fris en vrolijk.
    Litouwen is jullie goed bevallen, begrijpen we. Hier in Nuth kennen we ook een Litouwse familie, die ook zeer hecht aan hun thuisland, maar het hier ook heel goed maken. Ook hun kinderen zijn goed geacclimatiseerd.
    Ons Pingpleintje is best wel rustig, nu allerhande buurtjes op vakantie of op kamp zijn.
    Armand en Chris, alle goeds toegewenst in het verdere verloop van jullie geweldige onderneming. Toi, toi!!
    Groetjes,
    Maria en Wim

• 21 Juni 2014 - 10:47

Sheila:

Lieve Armand en Chris,

Net met veel plezier al jullie reisverslagen gelezen.
    Jeetje wat gaan jullie hard en wat beleven jullie mooie dingen. Superknap, ik doe het jullie niet na.
    Ik zou jullie graag willen aanmoedigen langs de kant zoals jullie er altijd voor ons zijn vol enthousiasme, maar dat doen we dan maar virtueel....

Geniet nog van alle koffie en lekkere eten dat jullie tegen gaan komen!

Groetjes uit spangen
    Sheila.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191938