Dag 95 - Reisverslag uit Gonzar, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 95 - Reisverslag uit Gonzar, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 95

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

17 September 2011 | Spanje, Gonzar

32 km
Hoewel de buikjes nog steeds niet rustig zijn, gaat het steeds beter. We horen nu steeds meer mensen klagen over dezelfde problemen, dus ik denk dat het echt buikgriep is dat heerst. Vandaag weer heerlijk wandelweer en de route gaat door kleine dorpjes op en neer. Portomarin was iets groter, daar hebben we geluncht en de rest van de etappe met Anja en haar Mutter Antje verder gelopen. We werden 2 keer van de weg gedrukt door een kudde koeien en een keer door schapen. De herbergen worden ook steeds duurder, deze kost €10,00 pp, dat hebben we nog niet betaald. Meestal is het €5 tot €7. Het pelgrimsmenu kost dan nog €8 tot €10, alles inclusief. Mogen dus niet klagen.

• 19 September 2011 - 06:08

Astrid En Marcel :

Lieve Armand en Chris,
    Heerlijk om te horen dat het weer beter gaat. De laatste etappes moet je kunnen genieten met z'n tweeën nu het beoogde doel in zicht komt en niet gehinderd worden door rommelige buiken en struiken moeten opzoeken.
    Het is ongelooflijk, nog een paar dagen en jullie zijn er. Heel veel succes op dit laatste stuk. We denken aan jullie.
    Liefs van Astrid en Marcel

• 19 September 2011 - 06:20

Marleen :

Hoi Chris en Armand
    Jullie hebben weer een en ander meegemaakt begrijp ik uit de verhalen , maar het komt allemaal weer goed zo te lezen . En gelukkig maar , het einde komt nu in zicht voor jullie . Vind het nog steeds geweldig wat julllie gedaan hebben . Niet te geloven ,dat jullie al bijna 3 maanden weg zijn . Chris ik heb je wel gemist hoor ( en Armand ook hoor ),bij t koffie drinken maar dank zij de sms jes waren jullie er toch steeds bij . Verheug me al op jullie verhalen bij de eerste koffie in Nuth over een paar weekjes .
    Dat zal dan wel een extra lange middag worden :-) Ik hoop dat de laatste dagen goed gaan verlopen en wens jullie dan ook nog een mooie week toe geniet ervan van alles wat nu gaat komen want dat is jullie doel .
    Liefs vanuit Landgraaf Jules en Marleen

• 19 September 2011 - 08:26

Wim En Marijan:

hallo vrienden.

niet te geloven....maar deze mail komt uit een WIT Oostenrijk.
    er ligt inmiddels 6 cm sneeuw op de TUINSTOELEN !!!!
    wij gaan dus nu wandelen met de bergschoenen aan !!!!!

José, John, Wim en ik wensen jullie nog een paar goeie (laatste) wandeldagen toe.
    met hopenlijk rustige buiken.

Grüss Gott en tot de volgende keer.

• 19 September 2011 - 09:07

Harry Cremers:

Nuth, 19-09-2011, ..11.u

hoi Chris en Armand, .....spanend, .....spanend, .....spannend in
    het zicht van de haven.
    Ik kan me nog vaag herinneren van onze eigen tocht(fiets) naar Santiago,
    dat we in de laatste dagen echt in de remmen knepen om
    nog maar genoeg van .."de tocht" te kunnen genieten, ons beseffend dat aankomst
    het einde van ..."een geweldige avontuur" zou zijn.
    En dan, .... Opeens ontdek je de contouren van de Kathedraal van Santiago de Compostela aan
    de horizon.
    Een geweldige prestatie, prachtige verhalen, mooi foto's, ... enne het is al eens eerder geopperd,
    het komt vast nog een keer uit in boekvorm.
    Geniet er dus nog maar, in volle teugen van.
    Zo vlak voor de finish nog een ..... buen camino,

Harry

• 19 September 2011 - 09:15

Pianoman:

Ik ben niet zo'n trouwe vogler van jullie reis. Maar soms wordt ik door het een of ander getriggerd en dan denk ik aan jullie en waar jullie nu mogelijk al zijn. Dan lees ik een aantal van de verslagen en kom ik steeds meer onder de indruk van jullie prestatie. Die versterkt zich nog door jullie ziek worden en toch doorgaan. Geweldig. Respect!!! En als het moeilijk wordt denk dan eens aan de reden van het ontstaan van deze route (zover ik weet), een pelgrimsroute. Hij is daarboven en laat jullie gedachten naar Hem gaan. Ook dat geeft kracht om door te gaan. Maar goed, zo denk ik.
    Veel sterkte en kracht verder..
    PeterR

• 19 September 2011 - 10:58

Han:

hallo Chris en Armand.

wat vervelend die buikgriep, maar als jullie eens iets anders willen drinken, dan thee, neem dan wat cola, laat daar de prik vanaf, hardstikke goed voor rommelende buikjes.
    met het einddoel in zicht zal het ook beter gaan, jullie hebbben het hardstikke goed vol gehouden.
    succes met de laatste kilometers.!

Han

• 19 September 2011 - 13:11

Peregrinofrans:

Hola Pelgrims,
    Het einde/begin begint te naderen...
    Nog slechts 83.000 meter is het naar SdC.
    De hele route was prachtig wandelen door verchillende soorten bossen, langs mooie valleien, en door een aantal zeer verstilde dorpjes.Het lied van Wim Sonneveld, Het Dorp komt zo boven. De ontwikkeling die hij bezingt is nog niet tot deze boerengehuchtjes, met hun platte karren met houten wielen doorgedrongen.
    Je merkt aan alles dat deze route stokoud is, miljoenen zijn jullie in eeuwen voorgegaan. Wel het besef dat jullie nu deel uitmaken van het pelgrimsbestand dat hier langs kwam, ook over de oude stapstenen om de diverse beekjes te passeren, ook de kapelletjes die bezocht werden.
    Jullie zullen uiteraard meer en meer over het naderende einde van jullie tocht aan het nadenken zijn en eveneens aan wat achter jullie ligt... dat geeft een dubbel gevoel. Jullie zijn gehecht geraakt aan het zorgeloos onderweg zijn. Het dagritme, de vrijheid, het zwerversgevoel, de mensen onderweg, al het moois en de afwisseling ieder dag opnieuw.
    Het grote genieten. Gevoelens die jullie nooit meer los zullen laten...
    De weg die je een beetje hervormd heeft, leren genieten en relativeren.
    Geniet van de laatste stappen...

Buen Camino,

• 19 September 2011 - 17:15

Marion En Jos :

hoi lieverds ,

Wat spannend voor jullie nu, heel veel vrienden leven met jullie mee.....
    Iedere stap brengt jullie dichterbij ......
    Veel , veel mooie momenten gewenst voor jullie .
    Dikke poen !!

Dag 98

19 September 2011

Dag 97
Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192041