Dag 94 - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 94 - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 94

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

16 September 2011 | Spanje, Barbadelo

22,4 km
De medicijnen hebben hun werk goed gedaan. We zijn nu wel heel voorzichtig, water uit de fles en kopjes thee met toast. Er staan nu steeds km-paaltjes op de weg en we hebben vandaag de 111 km gepasseerd. Het wordt steeds drukker op de camino, ook een Belgische bus rijdt hier en zet de mensen af en haalt ze weer op om ze naar hun hotel te brengen. Het weer is wat minder warm, ik zit nu echt te genieten van de zon in een mooie alberge met uitzicht op de bergen en rustig buikje. Ook Armand voelt zich stukken beter.

• 16 September 2011 - 18:51

Marion En Jos :

hoi , hoi ,
    Oh ,gelukkig dat het weer wat met jullie gaat , jullie houden wel paal zeg !!!
    Nog 111 km te gaan ........dat klinkt wat anders dan 2400 km.
    Ben zo benieuwd naar de binnenkomst ervan ........
    Voorzichtig maar , en geniet van alles maar dat doen jullie al.
    liefs en dikke knuffels

• 16 September 2011 - 19:21

Harry Collignon:

Gelukkig gaat het weer wat beter. Je moet er toch niet aan denken, dat je in het zicht van de haven zou stranden.
    Doe het gewoon rustig aan de komende dagen, dan komt alles goed.
    Sterkte en veel succes.

• 16 September 2011 - 20:05

Peregrinofrans:

Hola Peregrino's,
    Het is goed om te lezen dat het weer beter met jullie gaat!
    Het einde van jullie wandeling begint in zicht te komen
    Jullie vvoelen jullie pelgrim. Niets moet meer, alleen ont - moeten.
    Iedere dag opnieuw kom je weer andere mensen tegen, soms ook dagen achtereen dezelfde. Het is al zoals in het gewone leven, door een onzichtbare chemie trek je gemakkelijker naar de één dan naar de ander. Je krijgt een onderlinge band en breekt die even gemakkelijk weer af. Pelgrims onder elkaar. Zwervers eigenlijk met hetzelfde doel.
    Vanaf hier zal de Galicische overheid je op betonpaaltjes trakteren, elke 500 meter jullie vordering melden op de afstand die nog is te gaan tot Santiago de Compostela. Niet alleen een beetje belachelijk, maar ook demoraliserend voor menigeen want onwillekeurig loop je erop te letten.

Ultreia

(Het begrip 'Ultreia' is voor wie lopend op weg is op de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella van wezenlijk belang. Ultreia betekent: voorwaarts, maar óók innerlijke afstemming. Niet voor niets wordt de levensweg van de mens wel vergeleken met een pelgrimsweg. Al reizend door het eigen leven ervaren we ook blokkades, wegomleidingen, zijn we in verwarring over de te volgen route of hebben we soms het gevoel de weg kwijt te zijn).

• 16 September 2011 - 20:37

Wim En Marijan.:

"we zijn er bijna, we zijn er bijna !!!! "

wat klinkt dat goed he? Net zo goed als toen ik las dat het weer beter gaat met jullie, zou toch echt jammer geweest zijn als jullie het niet gehaald hadden door een "zieke buik " .
    De volgende week volg ik jullie op de laptop van mijn zwager (had ik geloof ik al gemeld he, sorry), ik wil nl helemaal niets missen..........
    Als jullie zon te veel hebben blaas dan maar wat naar Oostenrijk want zoals het er nu uitziet hebben ze er daar te weinig van.
    Op jullie laatste dag hopen wij ook in de buurt van een kerk te zijn (Salzburg??) om daar een kaarsje voor jullie te branden. Bij deze beloofd.
    Het is inmiddel 22.34 u en tijd voor een wijntje en dan naar bed.

wij wensen jullie nog heel veel wandelplezier, goede gezondheid, geen problemen verder en heel veel STERKTEKNUFFELS..........

Als het me lukt via de laptop.........tot de volgende keer.
    WIMA.

• 17 September 2011 - 06:05

Tonnie Bock:

Hallo jullie tweegelukkig gaat het weer met de buikjes van jullie ,dan zullen jullie wel wat verzwakt zijn op zo,n mager eten ,ik vind het geweldig wat jullie klaar spelen ,nog 111km geweldig ,geniet er nog van gr tonnie en wilfried

• 17 September 2011 - 16:16

Jan Houben:

Hallo Cris en Armand, We zijn blij om te lezen dat het met jullie gezondheid beter gaat. Nog 111 Km, volhouden, toch!? Als je nu terug kijkt moeten jullie toch nu al een geweldig gevoel hebben omwille van deze prestatie. Natuurlijk is het allemaal niet zo erg om er wat langer over te doen het gaat tenslotte om jezelf en niks anders. Tijdens onze vakantie hebben we een meneer ontmoet die er 62 dagen over heeft gedaan, ook met rugzak en complete bepakking. Hij zal volgend jaar een andere route lopen maar dan vanaf een andere vertrekplaats. Het was ook een echte sportman die marathons doet enzo. Zelf vraag ik me dan af, geniet hij ook van de omgeving en de gesprekken met andere pelgrims?! Jullie hebben deze expeditie met een goed gevoel (behalve de buikjes) gedaan. Heel veel suc6.

Groet,

Jan en Marianne

• 17 September 2011 - 22:40

Maria En Wim:

Nog heel even een hand in de rug voor de laatste loodjes! Het blijkt weer dat je moet lijden om de hemel hier op aarde te verdienen. Of was het een beetje verkapt lijnen? Maar hoe dan ook, die hemel dat zit wel goed voor jullie. We hopen dat ook deze laatste dagen in rust het pelgrimsprogramma gevolgd kan worden. Nooit eerder in een zomer zoveel aan jullie gedacht: wat je met zo'n ondernemeing al niet allemaal te weeg brengt in je omgeving in de goede zin van het woord. Alle goeds toegewenst.

• 18 September 2011 - 06:20

Lieke:

Armand en Chris,

Wat een pech he, maar denk aan jezelf: dan doe je het maar wat langzamer! Jullie zijn er nu bijna!
    Heel veel succes met de laatste loodjes!

Toi, toi, toi

Groetjes, Lieke

• 18 September 2011 - 06:38

C&A:

C&A,

Na 300 !!! leuke, vriendelijke, lieve, belerende, oppeppende, adviserende, lachwekkende, bemoedigende, bewonderende, meelevende, steunende, belangstellende, jaloerse enz. reacties op jullie site, van ons nog een korte, no. 301.
    Nog eventjes en de klus is geklaard.
    Blijf vanaf nu gezond en geniet van het resultaat.
    Snel tot ziens.

C&A

• 18 September 2011 - 14:30

Laura:

Hoi chris en armand, wat fijn om te lezen dat het weer beter gaat. Ondertussen schieten wij al aardig op, morgen nog 21 km en dan zijn we in Santiago!!!
    We zijn daar tot de 22e , dan nemen we de bus, hopelijk zien we jullie daar.

Verslag uit: Spanje, Barbadelo

Dag 98

19 September 2011

Dag 97
Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192124