Dag 24: Zimnicea. 88,6 km - Reisverslag uit Zimnicea, Roemenië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 24: Zimnicea. 88,6 km - Reisverslag uit Zimnicea, Roemenië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 24: Zimnicea. 88,6 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

26 Juni 2015 | Roemenië, Zimnicea

Naast ons hotel wordt een jachthaven aangelegd met steun van de EU. Dergelijke projecten zie je hier overal.
Het was heerlijk weer om te fietsen, niet te warm en de weg was ook goed. Heel rustig dagje met weer veel kar en paard, high-five met kinderen, ooievaarsnesten, kleine dorpen met redelijke huisjes, ezels en ganzen op de weg.
Slechts eėn grotere stad gepasseerd, Turnu Magurele met mooi park( en netjes!) en zoals overal een enorm plein met een enorm standbeeld.
We zijn nu in Zimnicea, dat door een aardbeving in 1977 bijna geheel verwoest is. Het is nu gedeeltelijk weer opgebouwd, maar oogt heel ongezellig. Het hotel is wel heel mooi en onze bagage werd zelfs naar onze kamer gebracht.

• 26 Juni 2015 - 17:43

Yolanda:

Van zulke vriendelijk zwaaiende mannen op de wagen word je toch vanzelf vrolijk!!! Wat een heerlijke foto! Geniet ervan! XY

• 26 Juni 2015 - 20:05

MarijanD:

Hallo jullie twee.

Wij zijn net terug van het Sauerland. We hadden een heel goed hotel maar wij moesten toch echt zelf onze koffers naar de 4de etage brengen (wel met de lift) . Jullie werden dus echt verwend, maar dat mag ook wel na een dag hard "werken"
    Geniet maar lekker ..

Groetjes en tot de volgende keer.
    WIMA

• 26 Juni 2015 - 20:12

C&A:

Bonsoir mes amis,
    Jullie schieten al aardig op. Voor ons onvoorstelbaar dat er nog met paard en wagen wordt gereisd. Hier staan we op de camping tussen heel veel campers!! We hebben prachtig weer, jullie gelukkig nu ook wat koeler. Fiets ze !!! De Franse C&A

• 27 Juni 2015 - 11:42

Marion:

Hallo saampjes ,

Jullie gaan als een speer door het land daar !! Super hoor ...leuk om jullie verhalen weer te lezen ,even de boel inhalen, haha .Wij ook weer terug vanaf maandag ,hier alles oke in Nuth .
    Genieten dat doen jullie wel ................dikke knuffel

• 27 Juni 2015 - 17:26

Hfranken:

hallo lieve mensen leuke fotos eerst een mooi kapelletje dan weer paard en wagen deze indrukken zul je niet snel vergeten dit is toch echt genieten jongens,volgens ons gaat het alweer snel op het einde aan dus geniet nog even dubbel.groetjes Henk en Ria.

• 27 Juni 2015 - 19:43

Greetje En André:

gezellig met het ouderwets vervoer straalt een hoop rust uit ,begin bijna jaloers te worden
    groetjes en geniet ervan

• 27 Juni 2015 - 21:43

Marlies Wijnen.:

Wel apart wat jullie allemaal meemaken onderweg.
    Mooi dat vervoer met paard en wagen, het lijkt wel een reis terug in de tijd.
    Groetjes Marlies.

Verslag uit: Roemenië, Zimnicea

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191954