Dag 51-52-53-54: St. Petersb./boot//Nuth 27 gr - Reisverslag uit Nuth, Nederland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 51-52-53-54: St. Petersb./boot//Nuth 27 gr - Reisverslag uit Nuth, Nederland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 51-52-53-54: St. Petersb./boot//Nuth 27 gr

Blijf op de hoogte en volg Chris

12 Juli 2014 | Nederland, Nuth

Deze dag wat gewinkeld, souvenirtje gekocht en 2 geocaches opgespoord, want we hadden er nog geen in Rusland zelf. Op tijd naar de haven, dat was nog zo'n 12 km vanaf het centrum.
We hebben nog even moeten zoeken, waar en op welke kade we moesten zijn en eerst moesten we nog door de douane. Engels spreken doen ze daar niet, dus eerst werd iemand gebeld, die ons verstond. Met de auto kwam een meisje in uniform en zij kon ons helpen. Met welk schip vaart U? De papieren werden erbij gehaald, niks geen computer, maar ze konden ons niet vinden. Met drie man werd gezocht, nogmaals gevraagd hoe we heetten. Toen kwam een man met allemaal sterren op z'n epauletten erbij. Hij begon al gelijk de poortjes open te maken om onze fietsen door te laten. Toen viel Armand op dat onze namen gewoon vrij bovenaan op de lijst stonden en wees ze aan. Toen was alles ok. Ze kunnen het gewoon niet lezen. Zoals wij moeite hebben met hun Cyrillische schrift, hebben zij blijkbaar moeite met onze letters. Dan wordt nog het paspoort van voor naar achter en van achter naar voren bladzijde voor bladzijde nagekeken en ja hoor we mochten de haven in. Na 1 km fietsen kwamen we bij de juiste kade en werden we nog gecontroleerd of we niets aan te geven hadden en mochten we het schip op.
Het is een klein schip en er zijn ongeveer 45 passagiers aan boord, maar er kunnen er 400 op. We hebben een mooie ruime hut met uitzicht op de voorplecht, zodat je goed kunt zien waar je heen vaart. Op de GPS kunnen we ook volgen waar we zijn.
Al het eten en drinken is in de prijs inbegrepen, behalve sterke drank aan de bar. Er zitten een paar vrachtwagenchauffeurs aan boord, die deze bar veelvuldig bezoeken.
Verder is er een sauna een minizwembad en whirlpool, maar zwempakken hebben we niet bij ons. Ook is er een klein winkeltje met voornamelijk drank en parfum.
's Morgens legden we in Finland aan en bleven daar de hele morgen liggen. Er kwamen nog enkele vrachtwagens bij. Het was heel warm, dus even in de zon gelegen, wat gelezen en 's avonds naar het voetbal gekeken, wat we beter niet hadden kunnen doen!
De dag erna bestond voornamelijk uit lezen eten luieren eten kletsen eten tv kijken eten. Een Russische vrachtwagenchauffeur ongeveer 125 kg zwaar, wilde ons wel meenemen naar Holland. Dat hebben we toch maar afgeslagen en maar goed ook, later hoorden we dat hij die middag 1,5 lt wodka gedronken had.
Vrijdagmorgen om 5:30 op om nog te ontbijten en om 7:00u kregen we ons paspoort. We mochten met onze fiets niet weg voordat de opleggers eruit waren. Toen die weg waren zijn wij en twee andere fietsers weggereden. We konden alleen de uitgang niet vinden. Toen in een hal gevraagd en die man zei: Rij maar hierdoor, dan kom je vanzelf buiten. We hadden nog geen km gereden kwam ons een auto achterna, we hadden de passeerformulieren niet ingeleverd en waren via de verkeerde weg naar buiten gereden!
Overigens de twee andere fietsers op de boot waren vanuit Berlijn naar St Petersburg gereden in 3 weken in rechtstreekse lijn over grote wegen en minstens 100 km per dag. Ze hadden tig lekke banden gehad en een fiets gestolen en dus een nieuwe moeten kopen in Estland.
Na een lange treinreis en hele volle warme treinen kwamen we om 19:30u in Aken aan. Andre en Carla stonden ons op te wachten en een half uur later waren we in Nuth.
Op de Ping lag de rode loper voor ons uit!!!!! Lieve vrienden stonden ons op te wachten met bloemen, vlaai en koffie. Wat een verrassing en wat een heerlijke thuiskomst.

Rest ons alleen nog te zeggen, dat we iedereen heel erg willen bedanken voor alle leuke, bemoedigende reacties die we elke keer weer kregen en waar we altijd erg van genoten hebben,
Armand en Chris XXX

• 12 Juli 2014 - 22:08

MarijanD:

Hallo jullie.

Wat een super leuk geschreven laatste verslag

• 12 Juli 2014 - 23:04

Marja:

Het was fijn om mee te mogen genieten met jullie tocht! Dank je wel.

• 13 Juli 2014 - 08:00

Tonnie Bock:

Hallo jullie kanjers geweldig gedaan mooi verslag dank je dat ik heb genoten van jullie reis , fijne thuiskomst ik had er graag bij geweest zo als de voriggekeer toen jullie tuis kwamen ook van sie geweldigge reis ,maar ja Cris je weet het gaat soms niet bij mij maar toch fijn weer te horen dat je thuis bent gr

• 13 Juli 2014 - 14:44

Lieke:

Chris en Armand,

Wat hebben jullie weer een unieke reis achter de rug, het was heel leuk jullie te volgen!
    Heb bewondering voor jullie.

• 13 Juli 2014 - 18:39

Toos Ruiters:

Chris en Armand,
    Welkom thuis.
    Wat een geweldige reis en wat een leuke verslagen .
    We zaten er gewoon op te wachten iedere dag.
    Kijken wat jullie nu weer allemaal meegemaakt hadden.
    Bedankt hiervoor, konden we ook meegenieten.
    Ik hoop dat jullie ook nog lang kunnen genieten van al de herinneringen en foto's.
    Liefs Toos en Nico

• 15 Juli 2014 - 12:23

Hfranken:

hallo jullie twee eindelijk zien wij jullie weer thuis gelukkig zien jullie er goed uit en natuurlijk ook weer blij dat jullie thuis zijn zullen wel jullie verhalen missen maar misschien horen wij alles nog een keer in het echt.heel veel liefs Henk en Ria

• 05 Augustus 2014 - 16:00

Marjo En Toon.:

Afgelopen weken erg druk en deels buitengaats, vandaar pas vandaag jullie dag 51-52-53-54 gelezen.
    Leuke verslagen van een fantastische reis. Dank daarvoor dat we mee mochten genieten.
    Alles weer gewend, goed bed,voldoende regen en zon, lekker eten,vrienden en kennissen om je heen?

Inmiddels ook wel weer uitgerust?! en nieuwe plannen?
    groetjes, liefs,
    Marjo en Toon.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191946