Dag 46: Kingisepp 72 km - Reisverslag uit Kingisepp, Rusland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 46: Kingisepp 72 km - Reisverslag uit Kingisepp, Rusland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 46: Kingisepp 72 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

03 Juli 2014 | Rusland, Kingisepp

Na het ontbijt met koude schotel en een gebakje(geloven jullie nu dat ik niet afval hier) zijn we uitgezwaaid door Gea en Louis(leuk stel) vertrokken.
We moesten over de E20(Talinn-St.Petersburg) rijden. Volgens het boekje had je reflecterende hesjes, knipperlichtjes en achteruitkijkspiegel nodig. Nou het viel weer reuze mee. En dat schiet natuurlijk snel op, het asfalt was goed en sjeesen maar.
Daar ik toch een beetje zenuwen voor de douane had en het bovendien wéér een uur later is in Rusland, hebben we zowat het hele traject over deze snelweg gereden.
Bij de grens was een aparte overgang voor voetgangers. We moesten nog wat immigratiepapieren invullen en binnen een kwartier was het klusje geklaard. Wat een opluchting....
We zijn nu in Kingisepp met de Catharina kathedraal van architect Antonio Rinaldi, die ook in St. Petersburg veel gebouwd heeft. Verder een stad met grauwe woonblokken, precies zoals je je Rusland voorstelt. Midden tussen deze woonblokken staat ons splinternieuw hotelletje omgeven door grote hekken en camerabeveiliging. Hier hebben we een apartement met keukentje en wasmachine(hebben we gebruikt), koffiezetter met cupjes, alles nieuw en keurig schoon.
Via wat marktkraampjes kom je bij een winkelcentrum, dat ook in Nederland niet zou misstaan. Daar was ook een restaurant, waar we eten hebben besteld met behulp van een vriendelijke Rus, want het stond alleen in het Russisch. Communicatie gaat allemaal met handen en voeten, ook in het hotel. Maar we krijgen weer een beter beeld van de Russen dan die we aan het Peipsi meer troffen. Maar dat waren van die oud-gelovigen en een slag apart.
We hebben geen telefoonverbinding hier, kunnen dus even niet bellen of sms-en, maar internet werkt gelukkig prima.
From Russia with love, Armand en Chris.

• 03 Juli 2014 - 20:09

Yolanda:

JOEHOE! Gefeliciteerd met jullie aankomst in Rusland!!!!! Wat een toppers zijn jullie!!

• 03 Juli 2014 - 20:15

Angelien:

....en er is weer KOFFIE !!!!.........
    Proficiat met het behalen van Rusland !
    Tot gauw ! XXX

• 03 Juli 2014 - 20:19

Margriet:

eindpunt nog maar ongeveer 140 km. Wat hebben jullie een mooie fietstocht afgelegd. Ik heb respect voor jullie.
    St. Petersburg een stad met veel historie. Ben benieuwd naar de foto's van deze stad. Vraagje hoe komen jullie terug naar Nuth?
    Grt Margriet

• 03 Juli 2014 - 20:36

Astrid En Marcel:

Wow, lieve mensen, proficiat, dat moet een heerlijk gevoel zijn. Rusland bereikt per fiets. Ik kan me voorstellen dat je toch enigszins de kriebel had aan de grens. Je weet maar nooit, maar ook die hobbel is succesvol verlopen. Nu naar de stad.
    Dan is het echt genieten, van al dat moois die deze stad te bieden heeft.
    Heel veel succes dat laatste stuk.
    Liefs uit Brunssum,
    Astrid en Marcel

• 03 Juli 2014 - 20:43

Toos:

Op de fiets naar Rusland.
    Dat gelooft je in Nederland geen mens.
    Wat een prestatie!
    Gefeliciteerd Chris en Armand!
    Groetjes
    Toos

• 03 Juli 2014 - 23:02

Marion :

Hallo Chris en Armand,

Wat super om Rusland zo te bereiken , wat een sterk duo zijn jullie tweetjes !!
    Wat een kracht hebben jullie !!
    heerlijk dat jullie nu even iets fijns hebben .....wasmachine en vooral llekker koffie !!
    Nog even en dan zijn jullie er ..wat een trip !!

SUPER SUPER ..........fijne dagen and we love Chris en Armand !!
    dikke poen xxx

• 03 Juli 2014 - 23:04

Ria Wingen-Snel:

Iedere dag weer even kijken naar jullie verslag. Nu gaat het hard naar het einde toe. Respect, respect!
    Groetjes van Ria

• 04 Juli 2014 - 08:07

Gea En Louis:

Nou dat ging wel erg snel bij die grens vergeleken met onze 5 kwartier vorig jaar! Maar wij waren met de auto en jullie zien er natuurlijk ook veel betrouwbaarder uit... Mooie foto's van de Hermannsfeste in Narwa! Nog een goede reis verder. Hopelijk is de weg naar St.Pburg sinds vorig jaar verbeterd want het was vorig jaar soms slalommen. Maar, nog twee dagen en dan hebben jullie het volbracht! Groet, Gea en Louis

• 04 Juli 2014 - 09:25

MarijanD:

Hoi,

Wat een geweldig leuk verslag!
    En wat een prestatie

• 04 Juli 2014 - 13:15

C&A:

Hallo vasthoudende doortrappers,

Nu jullie eindelijk in Rusland aangekomen zijn, een berichtje van een echte "Rus". (Bargoens)
    Grenzen zijn er om te overschrijden, letterlijk en figuurlijk. Uiteraard met het, bij ons bekende, doorzettingsvermogen; wind, regen en slechte wegen trotserend.
    Met een natje en een droogje. (letterlijk) Ontmoetingen met heel vriendelijke en minder vriendelijke wereldburgers hebben jullie een inkijkje gegeven in hoe het leven ook kan zijn. Armoede in landen van hetzelfde Europa, waar ook Nederland deel van uitmaakt. Genoten zullen jullie zeker hebben van prachtige natuur. De niet altijd fraaie leefomstandigheden van met name de inwoners van de Baltische staten een eye-opener.
    Tsaar Peter de Grote, een echte Romanov,was net als jullie, iemand die graaq buiten de grenzen van zijn eigen land rondkeek. Hij was de eerste Tsaar, die buiten de grenzen van zijn Rijk reisde, o.a. naar Nederland. Met de stichting van St. Petersburg richtte hij zich meer op West-Europa.
    Geniet van al het moois, dat St. Petersburg te bieden heeft, in het bijzonder de Hermitage en kom, over de woelige baren van de Baltische en Oostzee weer veilig thuis. We horen nog wel hoe en wanneer.
    Nogmaals alle respect en bewondering voor jullie wilskracht en doorzettingsvermogen !!!
    Groetjes en tot ziens in Nuth,
    C&A en de druiven en de vissen.

• 04 Juli 2014 - 18:07

Hfranken:

hallo lieve mensen gelukkig is het gelukt en zijn jullie de grens goed overgekomen hebben wij ons voor niks ongerust gemaakt.proficiat met deze geweldige prestatie vrienden van ons kunnen dit verhaal niet geloven toen wij voor de eerste keer van deze plannen hoorden konden wij ons hier ook niks bij voorstellen en nu wij iedere dag met jullie mee kunnen kijken ja dan is dit toch echt iets heel bijzonders maar dit past toch precies bij jullie twee .wat gaan deze weken snel voorbij jullie avontuur loopt bijna ten einde.maar daar denken jullie natuurlijk niet aan eerst nog een paar dagen genieten.hartelijke groetjes Henk en Ria.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191916