Intermezzo - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Intermezzo - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Intermezzo

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Chris

30 Augustus 2011 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Drie dagen met mijn ouders meelopen op 'de camino' ... jongens, wat hebben we hier alledrie van genoten! Sowieso natuurlijk heerlijk om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien en bij te kletsen over alles wat we de afgelopen twee maanden hebben meegemaakt. Daar krijg je drie dagen makkelijk mee gevuld :) Maar het was ook heel bijzonder om even een beetje pelgrim te zijn en te proeven hoe dat voelt.

Ik kan pagina's vullen met wat we allemaal hebben meegemaakt in die drie dagen (kun je nagaan als je al 2 maanden onderweg bent...), maar heel bijzonder vond ik onze overnachtingen. De eerste nacht sliepen we in een hotel waar ik heel luxe een kamer alleen had. De tweede nacht heel gezellig met z'n drieeen op een kamer bij amigos de peregrinos. De derde nacht werd het al meer zoals het een pelgrim betaamd. We sliepen in de albergue municipal (lees: één zaal met 45 stapelbedden) waar het eigenlijk nog vrij stil was! En de laatste nacht waren de nonnen zo gastvrij om ons in hun klooster te laten slapen. Dat hebben we geprobeerd, maar erger dan een zaal met 90 pelgrims is een kamer met 6 pelgrims waarvan er eentje de HELE nacht ligt te snurken...

Pap en mam, ik heb ervan genoten en ik ben ongelooflijk trots op jullie! Niet alleen omdat jullie deze uitdaging samen zijn aangegaan, maar meer nog hoe jullie het doen. Jullie lopen als een echte twee-eenheid met frisse tred flinke afstanden zonder fysieke of mentale problemen, zijn heel optimistisch maar ook lekker nuchter en bovenal genieten jullie zichtbaar met volle teugen (dit ten opzichte van de verrassend grote hoeveelheid (jonge) pelgrims die loopt te strompelen, hinken, zuchten en steunen).

Bij de bushalte van Santo Domingo de la Calzada kwam ik nog twee andere pelgrims tegen (ja, zij namen een klein stukje de bus...). Zij vertelden mij dat ze erg geïnspireerd waren door jullie. Ik denk dat dat voor veel mensen geldt die jullie tegenkomen en dat geldt zeker ook voor mij. En wie weet, misschien dat ik op een dag wel letterlijk in jullie voetsporen probeer te treden... Hopelijk ben ik na mijn eigen pensioen net zo fit als jullie om samen met Raoul deze tocht te lopen.

Blijf zoveel genieten als jullie doen (ook van de nootjes!!!).
Zoen, Yolanda.

• 01 September 2011 - 11:56

Marion En Jos:

Wat heb je dat mooi geschreven naar hun , fijne dochter hebben ze !!!
    Ja, jij hebt het even mogen proeven van hun tocht,het is ook een hele bijzondere tocht !! Leuk dat je erbij was.
    Pelgrims ......wat doen jullie het geweldig ,
    vanmiddag even naar Angelien . We drinken een kop leut op jullie !!
    Proost en
    veel loopplezier ,toi-toi
    liefs M + J

• 01 September 2011 - 16:46

Jules En Marleen :

Ja dat moet gezegd worden , een geweldig koppel zijn jullie . En een super dochter die samen met jullie even heeft mogen meelopen .
    En dit wil ik even bij jullie foto vermelden Chris je hebt een stel stevige kuiten gekregen , ( of had je die van te voren ook al )haha .
    Vanmiddag in Nuth geweest en het weer over jullie gehad , hoe geweldig jullie het doen . Dus jullie waren toch weer even erbij ............
    Heel veel lieve groetjes , we zullen jullie nog blijven volgen .. in de mail wel te verstaan .
    Marleen

• 02 September 2011 - 11:29

Wim En Marijan Dirks:

hallo Chris, YOLANDA en Armand.

wat een mooi verslag van Yolanda !!!!
    Geweldig. Net zo geweldig denk ik als de dagen samen. Dat is/was toch echt een kadootje he ?
    ikzelf was net 4 dgn bij Janine in Kaatsheuvel, heerlijk zo samen (haar vriend was weg voor het werk), lekker gewinkeld in DenBosch, heerlijk met de hond gewandeld door de Drunense Duinen, dus ik weet hoe fijn jullie het hebben gehad samen, zeker als je elkaar al zo lang niet meer gezien hebt.
    en nu dus met hernieuwde kracht verder, met in jullie achterhoofd die fijne dagen met jullie dochter. (sprak oma, haha!!!)
    lieve lopers.......
    heel veel kracht, energie en ook wel gezelligheid gewenst vanuit Nuth,
    van WIMA.

Dag 98

19 September 2011

Dag 97
Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191958