Dag 76 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 76 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 76

Door: armandenchris

Blijf op de hoogte en volg Chris

29 Augustus 2011 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

21,1 km
Vanmorgen bewolkt maar heerlijk om te lopen. Een mooi stuk van de Rioja. De laatste dag met Yolanda lopen. Het ging heel goed. Deze afstanden liep zij zonder problemen. En je moet sommige pelgrims eens zien strompelen! Vandaag de 2000 km gehaald... tijd voor een feestje.
We slapen in het klooster. Heel eenvoudig, maar prima. We hebben hier ook de kathedraal bezocht met het kippenhok (lang verhaal, zie wikipedia) en het graf van Santo Domingo, een man die zijn leven gewijd heeft aan de pelgrims. Zeer indrukwekkend. De kaars van vandaag was natuurlijk voor Yolanda en Raoul.

• 29 Augustus 2011 - 17:39

Raoul:

Ontzettend lief van jullie. Jammer dat Yolanda weer terug gaat (voor jullie)... Ik ben blij als ze er weer is!!!
    Ook zonder haar redden jullie het met gemak. Heel veel succes!!!!

PS. Die 2000 km hebben wij al een paar jaar op de fiets zelfs niet gehaald....

• 29 Augustus 2011 - 17:44

Raoul:

Wat een smalle lijfjes......

• 29 Augustus 2011 - 18:05

Margriet:

Hoi Chris, natuurlijk meteen gegoogeld en de legende van de kip en haan in de kathedraal gelezen. Je maakt jullie reis voor ons echt levendig met deze informatie. 2000 km dat is me wat om te lopen, Petje af.
    Grt Margriet

• 29 Augustus 2011 - 18:24

Carla:

De 2000km. mijlpaal, wat een prestatie en er dan nog zo fris uit zien! De druiven in jullie tuin zien er even goed uit als die van de foto. De buren op de Ping hebben ze inmiddels ook geproefd, heerlijk. Nog een "buen camino" C&A

• 29 Augustus 2011 - 19:49

Wim En Marijan:

GEFELICITEERD jullie 2 met die mijlpaal !!!!! WAT EEN PRESTATIE !!!!
    Chris, ik heb vandaag nog met een (ex) collega van je gesproken bij Mitralis in H'broek, ik weet geen naam, sorry, maar ze wist wel dat jullie aan het lopen zijn.
    lieve groeten, sterkte en veel plezier verder. tot een volgende X.
    WIMA.

• 30 Augustus 2011 - 08:23

Fia En Hub:

Hoi Chris en Armand, wat een prestatie! Geweldig! Je moet het toch maar "effe" doen. Jullie afgetrainde lijven zien er trouwens wel goed uit en een lekker kleurtje hebben jullie ook. Jullie verhalen zijn echt leuk om te volgen, ook jullie foto's mogen er zijn. Dat wordt als je thuis komt een heeel dik fotoboek. Jammer dat Yolanda weer weg moet. Ik kan me voorstellen dat het fijn was haar weer te zien en bij te praten. Nog heel even en jullie zijn er. Een onvergetelijke ervaring. Genieten dus.
    Groetjes, Fia en Hub

• 30 Augustus 2011 - 09:07

Petra Bergmans:

Gefeliciteerd met 2000 km.
    Fijn om te lezen dat het weer ook weer eens meewerkt.

Groetjes, Petra

• 31 Augustus 2011 - 17:23

Hannie:

Petje af voor jullie, al 2000 km erop zitten, proficiat, de rest moet nu een makkie zijn voor jullie met die berenconditie. Veel plezier, groetjes.

• 01 September 2011 - 11:01

Yolanda:

Reacties op dit bericht via Facebook:

Kars Litjens: Supercool!!
    Quirine Renleo: wat een topprestatie!
    Marc Giesbers: Super...suc6 met de laatste loodjes.
    Anne Martens: wat goed !!! Ik zie wel dat je ouders net zo fanatiek als jullie zijn.
    Merijn Claus: Wooooow!
    Tine Strous-Delaere: Petje af! Doe ze heel veel groetjes!

Verslag uit: Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Dag 98

19 September 2011

Dag 97
Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192109