Dag 92 - Reisverslag uit La Faba, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 92 - Reisverslag uit La Faba, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 92

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

14 September 2011 | Spanje, La Faba

24,8 km
Armand vannacht flinke koorts. Onze etappe dus aangepast en niet de camino duro gelopen. Je hoeft tegenwoordig echter niet meer op de vluchtstrook te lopen. Het viel dus mee en er was zelfs een erg mooi stuk tussen grote oude kanstanjebomen. Ook het einddoel (O Cebreiro) is niet gehaald, maar om al in Ruitelan te stoppen om 12:00u vonden we te vroeg. Hier in La Faba is een herberg met Duitse hospitalero´s, klein en gezellig. Verder is hier nog een cafe/restaurant voor de pelgrims, 10 huizen en een gerestaureerd kerkje. We zitten op 950m en het is hier erg warm en natuurlijk geen internet. We hebben al een paar dagen een 78 jarige vrouw ontmoet uit Californie, die met haar zoon loopt. Zij loopt zo snel, ik kan haar niet bijhouden. Dat is pas een prestatie!

• 16 September 2011 - 19:56

Peregrinofrans:

Hola Peregrino's,
    De Camino Duro (de harde weg) is traditioneel het zwaarste stuk van de weg naar Santiago. Oftewel loop je naast de snelweg of ga je over de steilste klim van "de weg", de Camino Frances
    Als je besluit over de berg te lopen belooft het een prachtige wandeling te worden, zwaar en inspannend maar je wordt beloond met prachtige vergezichten. Er stond op een stenen muur te lezen:" Solo per peregrinos buen caminantes " = "alleen voor pelgrims die goed kunnen lopen". Je krijgt een steil pad omhoog over geribbeld beton. Al gauw loop je boven in de bergen met een adembenemd uitzicht. Na een tijdje kom je in een kastanjebos . En dan zie je een klein dorp, Pradela. Daar is een bar.Er komt nog een lange steile afdaling en dan ben je op de Camino Frances. Of je loopt gewoon het (gewone) pad. Door een smal dal, met grote N6 en nog grotere A6. Met viaducten en tunnels. Wel 20km over het asfalt met een betonnen muur ernaast want in het verleden zijn hier een aantal pelgrims doodgereden. In de tijd toen Hape Kerkeling hier liep was die afzetting er nog niet!
    Vanaf La Faba is het nog slechts 156 km naar SdC.

Buen Camino,

• 19 September 2011 - 09:13

Pianoman:

Ik ben niet zo'n trouwe vogler van jullie reis. Maar soms wordt ik door het een of ander getriggerd en dan denk ik aan jullie en waar jullie nu mogelijk al zijn. Dan lees ik een aantal van de verslagen en kom ik steeds meer onder de indruk van jullie prestatie. Die versterkt zich nog door jullie ziek worden en toch doorgaan. Geweldig. Respect!!! En als het moeilijk wordt denk dan eens aan de reden van het ontstaan van deze route (zover ik weet), een pelgrimsroute. Hij is daarboven en laat jullie gedachten naar Hem gaan. Ook dat geeft kracht om door te gaan. Maar goed, zo denk ik.
    Veel sterkte en kracht verder..
    PeterR

Dag 98

19 September 2011

Dag 97
Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191932