Dag 65 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 65 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 65

Door: armandenchris

Blijf op de hoogte en volg Chris

18 Augustus 2011 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

22,8 km
Jacob de Duitser heeft de hele nacht gesnurkt, dus niet zo goed geslapen. De etappe was niet ver en ook niet zwaar. Hier aankomen was echt heel leuk, een beetje hetzelfde gevoel als toen in Vezelay. In de refuge werden we hartelijk ontvangen en ook Esther (het meisje, dat steeds een dag op ons voor lag en we ontmoet hebben in Bourges, waar wij een vrije dag hadden) was daar. Op onze kamer lag nog een brief van Helly en Paul, zo lief, ik heb (alweer) een traantje moeten wegpinken. St. J.PdP is heel druk, vol toeristen en winkeltjes. Je weet niet wat je ziet, als je weken bijna niemand gezien hebt. Maar helaas is er geen schoenmaker. Er schijnt er een te zijn in Pamplona, dus we proberen het daar nog maar een keer.

• 18 Augustus 2011 - 20:14

Astrid En Marcel:

Lieve mensen wat gaan jullie goed, werkelijk in een woord geweldig. Ik had al van Margriet gehoord dat Helly en Paul een verassing op de kamer hadden. Heel leuk, zo zie je dat de wereld soms heel klein is. Lief van jullie dat we een berichtje kregen van de zoveelste mijlpaal. Wij zaten vanmiddag rond 18.00 uur op weg naar Maastricht in de beurt van Valkenburg in een noodweer. We zijn terug moeten gaan,konden niet verder, bomen over de weg putdeksel omhoog en kolkende straten in de dorpen,waar we een route moesten zoeken terug naar huis.
    wij wensen jullie op weg naar Pamplona een goede voortzetting van de tocht en blijf gezond. Liefs uit Brunssum, Astrid en Marcel

• 18 Augustus 2011 - 20:37

Peregrinofrans:

Bonsoir Pèlerins,

Morgen overschrijden jullie weer een grens.
    Jullie lopen naar Roncesvalles, slechts 27 km. Wen er maar alvast aan dat het aanzienlijk drukker is dan jullie tamelijk rustige weg voorheen. De oversteek naar Spanje is prachtig!
    Geniet van elke stap...

Bon Camino,

• 19 Augustus 2011 - 08:39

C&A:

Hallo C&A,

Proficiat met het bereiken van wéér een mijlpaal. Geniet er maar met volle teugen van.
    Van genieten was hier gisteravond geen sprake. Om een uur of zes barstte een geweldig noodweer los met onweer, heel harde wind en regen.
    In Hasselt, waar op dat moment het popfestival Pukkelpop was begonnen met 60.000 bezoekers ging het helemaal mis. Bomen waaiden om en tenten gingen de lucht in. De voorlopig trieste balans; 3 doden en 71 gewonden.
    Later op de avond trok het noodweer weg ri. onze oosterburen. Op de Ping, ook op no. 4, gelukkig geen schade waargenomen. Toch werden wij vanmorgen wakker met het geluid van motorzagen, uit de richting van de woning van de familie Brounen. Het is op dit moment wel nog bewolkt, maar het regent niet.
    Jullie trekken verder en hebben hopelijk alleen nog maar mooi weer. Niet te warm natuurlijk. Jammer, dat in het Valkenburg van de Pyreneeën geen schoenmaker te vinden is. ( Dónde esta un Zapatero la más cercana ?) Wellicht lukt het in Pamplona, een wat grotere stad, wel. Vanaf nu zullen de Lilliputjes meer dienst gaan bewijzen.
    Blijf gezond en goedgemutst (tegen de zon). Veel wandelplezier en stempels in jullie nieuwe paspoort.
    Nieuwsgierig naar jullie volgende verhalen !!
    Groetjes,
    C&A

• 19 Augustus 2011 - 09:33

Harry Collignon:

Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Morgen Spanje in en dan de eerste contacten met "albergues". Roncevalles is een hele grote (erg mooie) slaapschuur, maar daarna komen de leuke kleine albergues. Het snurken is dan de gewoonste zaak van de wereld.
    Nog zo'n 800 km. en dan zijn jullie er. Succes.

• 19 Augustus 2011 - 10:59

Han:

Hallo Chris en Armand.
    Wat gaat het allemaal goed, gelukkig maar.
    Gek toch, dat je weer moet wennen aan drukte om je heen.
    Op de afdeling worden jullie ook goed gevolgd ( leuk tussendoortje voor vele om af en toe jullie verslagen te lezen.
    Morgen weer in een ander land, geweldig!
    Hopelijk lukt het met de schoenen van Armand, lopen jou nieuwe schoenen goed, geen blaren?

succes op jullie verdere tocht.

groetjes Han

• 19 Augustus 2011 - 17:10

Albert:

ik vind het geweldig dat jullie al zo ver gevorderd zijn nu op weg naar spanje doe het rustig aan en geniet van de tocht over de pyreneen veel sucses in spanje gr albert en tonnie

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Dag 98

19 September 2011

Dag 97
Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192096