Dag 39 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 39 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 39

Door: armandenchris

Blijf op de hoogte en volg Chris

23 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

30,2 km
Wel nog bewolkt, maar geen regen. Het landschap is nu veranderd van lange rechte wegen door de akkers naar wat meer op en neer en af en toe bos. Bevalt ons beter, zeker als we niet zo veel langs drukke asfaltwegen hoeven te lopen. We kwamen vandaag in Argenton-sur-Creuse, daar hebben we geluncht en geld gepind. Volgens het boek lag ons hotel in Badecon-Le-Pin, we moesten van de route af en 1km een col op. Toen we daar kwamen bleek het hotel in Le Pin te liggen 3km verder en aan de andere kant de col weer af! Wel een mooi uitzicht kregen we! En ook nog een gratis buitje!
We hebben vandaag de 1000km grens overschreden! Dat moest natuurlijk gevierd worden met een viergangen diner, heeeeerlijk.

• 24 Juli 2011 - 11:27

Harry Collignon:

Vandaag een rustdag? Vijf verslagen op één dag, dat kost wel tijd natuurlijk.
    Jammer van het slechte weer, maar één troost, hier in Nederland is het ook naadje.
    Gewoon doorgaan en lekker genieten!

• 24 Juli 2011 - 11:44

C&A&G&M&Z:

Moedige stappers,

Dat zeetochtje van A. was "kinderspiel" vergeleken met jullie expeditie. Het wordt hoog tijd, dat de hemel eens stopt met jullie te straffen met veel regen. Jullie hebben nu echt beter weer verdiend, zodat jullie meer kunnen genieten van het landschap. Gelukkig kunnen jullie je zo af en toe trakterenop heerlijk eten. De 1000 kilometergrens gepasseerd. Dat verdiend een dikke pluim. Bovendien kunnen jullie heel trots zijn op Xander en zijn Nederlands kampioenschap in de Triplette! Heeft wat dat betreft een goede leermeester gehad in zijn vader. We wensen jullie voor de verdere tocht alle moed en sterkte.
    Uiteraard blijven we jullie volgen.

Liefs,
    C&A&G&M&Z

• 24 Juli 2011 - 11:49

Wim En Marijan.:

ha die "lopertjes"
    nou, als ik dat zo lees is het echt niet alleen afzien daar voor jullie. Maar dat is jullie gegund hoor! jullie hebben tenslotte (eeuwige) vakantie. Chris, ik wil wel een foto zien van je kapsel en zeker van je kleur. Ben benieuwd! hier is het ook verschrikkelijk weer, nat en koud, we hebben de verwarming aan om het een beetje aangenaam te krijgen. en dat noemen ze zomer. Gisteren met MarieJosé Knubben over jullie gehad, zij kijkt ook altijd uit naar de verslagen en vindt het kanp wat jullie presteren. Gefeliciteerd met Sander, ook weer leuk om via via zoiets te lezen. jullie wensen wij verder goed loopweer, veel wandelplezier en tot de volgende keer,
    groeten uit Nuth,
    Wim en Marijan Dirks.

• 24 Juli 2011 - 12:11

Han:

hoi.

het is wel een gezegende tocht, maar het zou wat minder moeten regenen.
    wat goed ,dat jullie de 1000km grens overschreden hebben en gelukkig, dat jullie wel kunnen genieten van een heerlijk diner, het is jullie van harte gegund.
    ga door en weet, dat veel mensen jullie volgen en veel ontzag voor jullie hebben.

Han

• 24 Juli 2011 - 13:21

Marion En Jos :

Ha Chris en Armand ,

Gefeliciteerd met de 1000 KM .
    Wat een eind en dat te voet !!

Een grote prestatie van jullie twee.
    Op naar de volgende 1000 KM .
    Lima gaat wel eens mee de vissen eten geven ,dus met hun gaat het ook goed .
    Xander Gefeliciteerd ,hardstikke goed !!
    En jullie wat beter weer gewenst.

succes verder en we kijken weer uit naar de volgende verslagen .
    Jullie zijn echte bikkels !!

• 24 Juli 2011 - 13:42

Bep Cuperus:

gefeliciteerd!!!

• 24 Juli 2011 - 13:43

Albertvanbeek:

het is nu zondag 24juli ik heb de 4daagse deze keer gehaald wij hebben het ontzettend getroffen met het weer.ik moet jullie de hartelijke groeten doen van harry en de ganse bemanning .het was weer leuk ,en vooral de via gladiola rijen dik stonden de mensen.maar jullie hebben net als ik niet getroffen met het weer,maar jullie gaan als een speer . mmar broeder fons uit vessem zou zeggen je krijgt geen meter cadeau maar blijf in je zelf geloven en vooralgenieten bon camino gr albert en tonnie

• 24 Juli 2011 - 16:32

Marlies En Harry.:

Fijn dat het bubbelbad langskwam na dat nachtje in die onfrisse caravan met die hippies.Al had dat ook zijn charme.

Chris ik hoop dat je schoenen ondertussen droog zijn.

Knap van jullie al 1000km gelopen,nu hopen op beter weer zodat jullie een beetje opwarmen.

De mensen bij Andre Rieu zitten in de winterjas van zijn concert te genieten in Maastricht.

Proficiat voor Sander, ik heb het op internet opgezocht.
    Leuke foto van hem.

Ik wens jullie veel wandelplezier en weer veel leuke ontmoetingen.

Groetjes, Marlies en Harry.

• 24 Juli 2011 - 17:55

Margriet Spiertz:

proficiat Armand en Chris 1000 km in 39 dagen wat een reis hebben jullie al te voet afgelegd. Ik zal duimen dat jullie beter weer krijgen voor de volgende 1000km.
    Succes met de voortzetting van jullie wandeltocht.
    Margriet

• 24 Juli 2011 - 18:11

Francine Arts:

Hallo Chris en Armand,
    Jammer dat jullie zoveel regen en kou hebben,maar dan ben je wel een echte pelgrim.Ondanks dat zien jullie er op de foto s lekker gekleurd uit.
    Ik las dat jullie 18 juli een kaarsje hebben opgestoken voor mij.Die dag zat ik in Noirmoutier sur Ile, eilandje voor de kust bij Nantes bij een Franse docteur met een dikke pijnlijke gezwollen voet, waarschijnlijk door een insectenbeet.De kaars kwam dus goed van pas en heeft ook geholpen; de dag erna was de zwelling minder(of kwam het toch door de antibiotica)
    Ik wens jullie nog heel veel wandelsterkte en plezier en hopelijk wordt het weer wat vriendelijker.
    Groeten van Francine Arts.

• 25 Juli 2011 - 07:31

Dag 98

19 September 2011

Dag 97
Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192078