Dag 8 - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: armandenchris

Blijf op de hoogte en volg Chris

22 Juni 2011 | Frankrijk, Givet

30,6 km
‘s Morgens naar het ochtendgebed bij de paters. Het zijn er nog 13, norbertijnen met witte pijen. We mochten vooraan in die speciale stoelen zitten bij hen. Vandaag de hele dag regen!!! Het pad was af en toe zo steil en glibberig, dat we zowat op handen en voeten naar boven moesten. Ik ben ook nog omgevallen, niets ernstigs hoor, maar met die rugzak om en lachen, ben je niet zo 1, 2, 3 omhoog. Met het regenpak aan zweette ik zo dat het in mijn ogen prikte en de bril was beslagen. Daarom hebben we het laatste gedeelte via een B-weg gelopen. Was wel iets om.

• 22 Juni 2011 - 21:16

Sake:

Dat gaat snel, tenminste, als je zo de eerste week ineens ziet waar jullie al zijn. Wat een onderneming toch. Af en toe ook pittige dagafstanden hoor. En mooie verhalen. Is de verleiding, zoals jullie bijvoorbeeld bij Leffe sliepen, om het bier ook te proeven (voor of na het gebed) niet groot?
    Succes met de tocht, we houden jullie in de gaten vanuit Rotterdam!

• 22 Juni 2011 - 22:08

Asteijns@ziggo.nl:

Lieve luitjes,
    Zo te lezen, beleven jullie van alles en is het vooral niet saai en erg afwisselend, zeker de overnachtigingen. Houd de moed erin, de zon komt beslist. Een heerlijke leffe is ook niet te versmaden, jullie hebben vast nog genoeg plaats in de rugzak voor een paar flesjes.!!!!!!!
    lieve groetjes van Astrid en Marcel en van Thea. Zij is best een eetje jaloers op jullie.

• 23 Juni 2011 - 07:33

Gemma:

Luitjes geweldig.Ga zo door.Chris niet te vaak voor gevallen vrouw spelen.
    Armand en Chris veel wandelplezier en hopelijk snel met zon.

• 23 Juni 2011 - 11:03

Fia En Hub:

Wat vinden we dit leuk, die verslagen. We volgen jullie echt, ook via de landkaart. Ook geweldig die leuke overnachtingsplaatsen, telkens met een verhaal. Jullie kunnen ons vast tips geven voor overnachtingsadressen als jullie terug zijn. En jullie vorderen snel. Als jullie zo doorgaan, zijn jullie snel in Santiago. Hopelijk wordt het weer wel snel beter, alhoewel te warm ook niet fijn is om te lopen, maar regen de hele tijd of vaak is ook niet echt je dat.
    Heel veel plezier.

• 23 Juni 2011 - 16:36

Yolanda:

Jemig, en dan zitten ze ineens al in Frankrijk!!! Dat schiet lekker op met zulke dagafstanden! Ga zo door!!!!!
    Pas wel op met blaren en vallen zeg. Dat kunnen we niet gebruiken...

• 23 Juni 2011 - 18:45

Han:

hallo Armand en Chris.

ben nu al verslaafd aan jullie verslagen.
    jammer, dat jullie veel regen hebben, maar de hitte die ze voorspellen is het denk ik ook niet, maar loop maar lekker door, jullie maken toch best veel kilometers per dag, petje af.

han.

• 23 Juni 2011 - 19:32

Carla:

We hebben de spulletjes al in de caravan. Zaterdag zullen wij jullie warm onthalen in Aubigny-les-Pothees. De beloofde zon komt eraan.Tot gauw, nog twee nachtjes slapen.
    C&A

• 24 Juni 2011 - 07:10

Hannie:

Nou jullie schieten al goed op, Chris wel op de beentjes blijven!
    Leuk om de verslagen te lezen, het wordt beter weer. Veel plezier!!

• 24 Juni 2011 - 15:48

Yolanda:

Lieve C&A's, heel veel plezier de komende dagen! Carla, geef je mijn C&A een dikke zoen?!

• 24 Juni 2011 - 18:28

Marion :

hoi ,kanjers ,

Jullie maken heel wat mee zo te lezen ,
    vallen en opstaan ........
    knap hoor !!
    knuffel.

• 25 Juni 2011 - 10:09

Marlies En Harry.:

Dag Chris en Armand.

Knap, het idee alleen al dat jullie in 8 dagen naar Frankrijk zijn gelopen.
    Jullie hebben wel af wisselende accommodaties om te slapen
    dat lijkt me erg fijn.

Ik wens jullie verder goed wandelweer.
    in Limburg regent het nu, maar voor het weekend is goed weer gemeld, dat wens ik jullie ook toe.
    Gr. Marlies en Harry.

• 26 Juni 2011 - 18:08

Wim En Marijan.:

hallo jullie 2.
    net terug van de vakantie (mooi weer en fijne sfeer), de was aan de kant en dus snel jullie verslagen lezen en foto's kijken natuurlijk. jullie schrijven heel gezellig en door de foto's zien we wat jullie bedoelen.Leuk ! we hopen dat jullie toch wel beter weer krijgen (geen +30o !!) Vanuit Nuth lieve groeten , sterkte verder en....ben voorzichtig, niet mee omkieperen dus.
    tot de volgende keer, Wim en Marijan

• 28 Juni 2011 - 13:42

Harry Collignon:

Hallo Jongens,

Ik ben gisteren teruggekomen uit Santiago. Als jullie trip net zo mooi wordt als de mijne, dan heb je nog veel mooie dagen voor de boeg.
    Veel succes en ik blijf jullie volgen

Verslag uit: Frankrijk, Givet

Dag 98

19 September 2011

Dag 97
Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 192099