Dag 19: Negotin. 110 km - Reisverslag uit Negotin, Servië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 19: Negotin. 110 km - Reisverslag uit Negotin, Servië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 19: Negotin. 110 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

21 Juni 2015 | Servië, Negotin

Gisteravond werden we door de eigenaar van het pension/boerderij gevraagd om met 4 studenten mee te gaan naar de Ponicova grot. Dat betekende 2 uur lopen en dat leek ons wat te veel van het goede. Wij zijn naar een restaurant gegaan, mooi gelegen met terras aan het water.
Na het eten werd er op onze deur geklopt, de vrouw des huizes had lekkere hapjes voor ons gemaakt. Samen met de 3 Italianen en 1 Israëliër, die medicijnen studeren in Roemenië, hebben we tot laat in de avond allerlei zelfgemaakte.hapjes en drank gekregen. Het was super gezellig. Dit pension is een hobby van de eigenaar. De opbrengst gaat naar een stichting, die voor de ontwikkeling van deze regio zorgt. Een bijzondere man.
's Morgens kregen we nog zelfgebakken koekjes mee
We kwamen eerst langs het smalste stuk van de Donau (zie foto) en daarna langs het Monumental Decebalus Rex, 40 m hoog gehouwen uit de rots. Het stelt de laatste koning van Dacia voor, die vocht tegen Trajanus en zorgde voor een onafhankelijke staat, het huidige Roemenië.
Daarna richting grens, die op de stuwdam ligt. Deze Derdap dam heeft veel dorpen in Roemenië onder water gezet. Het wordt de ijzeren poort of Portile de Fier genoemd.
Het was heel bergachtig vandaag en we hadden 89 km gepland, maar ik heb ergens een rekenfoutje gemaakt of een blz overgeslagen, want het werden er 110.
En het laatste stuk werd onverhard, maar stopte plotseling, er was een aardverschuiving geweest en moesten dus terug naar de grote weg. Toen begon het heel plotseling te regenen en te hagelen en te onweren. De laatste 30 km zijn we dus nat geworden. Het moest toch een keer gebeuren.

• 22 Juni 2015 - 08:59

Angelien (Poel):

Regen.....hagel.....onweer ....JAKKES !!!
    Deze dag was dus echt veel te lang !!!
    Hopelijk vandaag beter weer !

En Chris10, met al die verwennerijen wordt het je wel erg moeilijk gemaakt om af te vallen....
    XXX

• 22 Juni 2015 - 09:19

Tonnie :

Hallo super wat een kracht hebben jullie beter als ik het is geen fijn weer in nuth triest weer .hier bij mij is het ook triest, ga zo door hoe lang nog ? het is daar wel prachtig zo te zien leuke foto met die mensen ,gr

• 22 Juni 2015 - 11:33

Hfranken:

hallo alle twee,wat maken jullie toch allemaal mee een gastvrouw met hapjes aan de deur deze mevr.wist natuurlijk dat jullie dit verdienden.indrukwekkend ook die laatste koning uitgehouwen uit de rots .maar dan die zware regen aardverschuiving enz.en dan ook nog die extra km.jongens het hoeft toch niet nog spannender dit is toch avontuur genoeg voor een heel jaar.aan de keukentafel lekker rustig genieten wij met jullie mee.heel veel groetjes Henk en Ria.

• 22 Juni 2015 - 20:55

Fia En Hub:

Hallo kuitenbijters, we volgen jullie op de voet en beleven zo het harde leven van deze fietsende pensionada's. Alle gekheid op een stokje, geniet en nog vele mooie ritten samen. Masseer de beentjes maar goed.

• 22 Juni 2015 - 23:45

Yolanda:

Hè bah, nat geregend op vaderdag.... Maar wat een geweldige tocht zijn jullie weer aan het maken! Ben weer trots op mijn stoere ouders! Geniet er nog lekker van. XY

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191876