Dag 13: Novi Sad. 81 km - Reisverslag uit Novi Sad, Servië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 13: Novi Sad. 81 km - Reisverslag uit Novi Sad, Servië van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 13: Novi Sad. 81 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

15 Juni 2015 | Servië, Novi Sad

Gisteravond na het eten dreigde het te gaan onweren. Dus snel naar ons pension, want we voelden al een paar druppels. Nou, daar bleef het bij, wel hoorden we ver nog wat rommelen. In dit pension is geen airco, het werd dus een zweterig nachtje.
Dat was het vandaag ook met een paar(5) flinke stijgingen, waarna natuurlijk ook lekker naar beneden gesjeesd kan worden.
We gingen de grens over bij de brug in Ilok en zijn nu in Servië. Eerst een heel stuk over een drukke weg, daarna over een onverhard, maar prima te rijden dijkje langs de Donau. Al vroeg waren we in Novi Sad, een grote en drukke stad met veel flats van beton. Maar prima hotel en lekker gegeten hier.

• 15 Juni 2015 - 21:53

Marijan D:

Hallo.

Wat een end van huis !!!!
    Wat een leuk verslag telkens !!!
    Wat leuk om te lezen !!!

Veel plezier verder.
    Veel Nuthse groetjes.
    WIMA .

• 15 Juni 2015 - 22:13

Marja:

Fijn dat het steeds goed weer is.De warmte is beter dan alle regen in de Baltische staten. Lukt het ook om contact te leggen met de bevolking?

• 16 Juni 2015 - 00:08

Rosé :

Hallo luitjes,
    Het gaat super bij jullie.
    Hier gelukkig ook, terug van Arcen, mooie dagen gehad.
    Geen hub stapel gezien in het theater in Venray: hub was ziek!!!
    De voorstelling hebben we nog tegoed op maandag 29 juni!!!!!
    En wie ontmoette ik afgelopen zondag op straat: jullie jolanda.
    Ze riep al vanuit de verte: hey Rosé.
    Gezellig gekletst over vanalles een hele leuke ontmoeting.
    Voor jullie heel veel goeds en geniet, lieve groet jos en rosé

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191646