Dag 9: Kalocsa. 53 km - Reisverslag uit Kalocsa, Hongarije van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 9: Kalocsa. 53 km - Reisverslag uit Kalocsa, Hongarije van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 9: Kalocsa. 53 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

11 Juni 2015 | Hongarije, Kalocsa

Vanmorgen buiten ontbeten met verse groenten en fruit uit eigen tuin. Wat een super onderkomen.
Een heerlijk relaxed dagje, makkelijke route door kleine dorpjes. Iedereen zegt "hallo" of zwaait. Al de eerste boer met paard en wagen gezien en de ooievaarsnesten, welke ons erg aan onze vorige trip doen denken.
Kalocsa is de paprika-stad, het ligt niet direct aan de route, maar we vonden het leuk dit zeer oude stadje te bekijken. Er is zelfs een paprika museum. De paprika's zijn pas rijp in september en dan zijn alle huizen versierd met paprika's. Dat was nu dus niet, maar het was een leuke stad.

• 11 Juni 2015 - 19:08

Gemma:

Hoi C+A,
    Leuk om te lezen hoe jullie genieten van de trip.
    Het weer is nu misschien een beetje te warm, maar altijd beter als regen.
    Luitjes geniet maar lekker.
    Zaterdag gaat ons tripje ook beginnen.Lekker bootje varen.
    C+A heel veel groetjes van
    Gemma

• 11 Juni 2015 - 21:33

Marion:

Hallo , toppers !!
    Wat klinkt dat goed zo ,lekker genieten !!
    Je zal weer een mooi foto boek krijgen van die mooie dingen allemaal wat jullie zien !!
    Hier in Nuth alles oke , groetjes en liefs van ons

• 12 Juni 2015 - 13:07

C&a:

Mooi land he, dat Hongarije. Geniet maar van al da t moois, uitslag of geen uitslag. Veel succes met het verdere vervolg va n jullie reis. Blijf heel Chris !,

Groetjes,
    c&a

• 12 Juni 2015 - 15:57

H Franken:

Hallo jullie twee dat zal jullie wel bevallen buiten ontbijten met vers fruit enz.Rozen op de kamer kan het nog luxer.Dachten dat jullie voor te fietsen gingen maar gelukkig genieten jullie ook van alle mooie en goede dingen onderweg Henk en ik zitten binnen buiten is het te warm dus dachten we spring even bij die twee achterop leuk om met jullie mee te fietsen vooral als jullieook leuke goede geweldige dingen meemaken.Geniet van jullie verdere reis dan genieten wij morgen weer met jullie mee .liefs denken aan jullie Henk en Ria.

Verslag uit: Hongarije, Kalocsa

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191874