Dag 6+7: Boedapest 88km - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 6+7: Boedapest 88km - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 6+7: Boedapest 88km

Blijf op de hoogte en volg Chris

09 Juni 2015 | Hongarije, Boedapest

De route van Esztergom naar Boedapest is de mooiste tot nu toe. Veel langs de Donau en 2 keer met veer oversteken. Bij het veer troffen we twee Zwitsers, die een rondje Hongarije fietsen. Later ontmoetten we nog twee Israëliërs, die we telkens weer tegen kwamen. Zij konden de route nooit vinden en reden overal verkeerd. Zo'n 30 km voor Boedapest hielden zij het voor gezien en namen de boot. Boedapest binnen rijden was niet zo eenvoudig, de straat was opgebroken en het was spitsuur. Wel mooi gezicht als je aan de overzijde het indrukwekkende parlementsgebouw ziet liggen en daarna over de Szechenyi brug van Buda naar Pest fietst.
De volgende dag hebben we de toerist uitgehangen en de highlights bezocht. 14,6 km gelopen, maar dat telt natuurlijk niet mee met de fietsafstand. Heel warm, de koffie is nu vervangen door grote glazen limonade, vers fruit met mineraalwater. Wel kregen we een tip om koffie te drinken in het Book Café op Andrassy Ave.39 met prachtig interieur en fresco's. Een aanrader (Toos). Bij het Sandor Palace was juist wisseling van de wacht en vanaf dit punt heb je een geweldig uitzicht over de stad.
Om 16:00u begon het te onweren en er vielen flinke hagelstenen. Goed, dat we niet op de fiets zaten! Hele straten stonden blank. 's Avonds toch buiten gegeten onder de verwarmingslamp!

• 09 Juni 2015 - 22:30

Margriet:

Hoi Chris en Armand,
    Ik geniet weer van je reisverslagen Chris en wat een mooie foto's. Ben benieuwd naar de rest. Ik had niets gehoord via via van je val, ik wilde je alleen waarschuwen, was dus al te laat..
    Grt Margriet

• 09 Juni 2015 - 23:38

Q

• 10 Juni 2015 - 00:05

Maria En Wim:

Jullie zijn al een stevig eind op pad en hebben al flink wat kilometers achter je kuiten. Bewondering vanuit het thuisfront, allerwegen.
    Leuk dat jullie zo genoten hebben van die prachtige stad Boeda en Pest.
    We hopen van harte dat jullie peddeltocht zo voorspoedig blijft verlopen. Alle goeds toegewenst.Toi,toi

• 10 Juni 2015 - 09:20

Marja:

Heerlijk dat jullie zo genieten van de tocht. Wij genieten met jullie mee!

• 10 Juni 2015 - 10:08

Marlies Wijnen.:

Dag Chris en Armand,

Ik geniet weer volop mee van jullie reis, het is een beetje meereizen.
    Prachtig die mooie foto's langs de Donau, doet me denken aan onze vakantie in Passau,
    hebben we ook een stuk langs de Donau gefietst en met het veer erover.
    En wat geweldig om te kunnen koffie drinken in zo'n mooie gebouw tussen de fresco's.
    Fijn dat jullie ook de tijd nemen om van de stad Boedapest te genieten.
    Tevens goed voor de fiets benen.
    Vinden jullie gemakkelijk een slaapplaats voor de overnachting onderweg?

Succes weer verder met jullie mooi reis,
    Groetjes Marlies.

• 10 Juni 2015 - 14:18

Hannie:

Hoi Chris en Armand
    Heerlijk toch dat jullie tijd hebben om de stad te bekijken, lijkt me ook heel mooi. Ik hoop dat jullie mooi weer houden, als je op de hotelkamer bent mag het wel regenen.

• 12 Juni 2015 - 17:58

Nico En Toos:

Hallo Chris en Armand,
    Wij zitten nu in Estergom. Het is nu 33 graden. Morgen naar Boedapest. Wij hebben de route tot nu toe goed kunnen vinden en ons niet verreden. Wij hebben wel het Bikeline boekje. Wij vinden de route fantastisch, alleen erg warm om te fietsen. Gisteren hebben we 2 km over een modderpad moeten rijden. Hebben jullie dat ook gedaan?. Wij wensen jullie nog heel veel fiets plezier en zijn erg benieuwd naar jullie verhalen. Groetjes Toos en Nico.

• 12 Juni 2015 - 17:58

Nico En Toos:

Hallo Chris en Armand,

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191892