Dag 4: Komarom. 80,5 km - Reisverslag uit Komárom, Hongarije van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 4: Komarom. 80,5 km - Reisverslag uit Komárom, Hongarije van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 4: Komarom. 80,5 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

06 Juni 2015 | Hongarije, Komárom

Na ongeveer twee uur fietsen kwamen we in Gyor. Een mooie,grote stad, waar we op het sfeervolle plein met fonteinen koffie gedronken hebben. Na Gyor eindigen de mooie fietspaden. Gewoon over de weg en over smalle landwegen, die overgingen in karrensporen met kuilen. Gelukkig was het mooi weer (=bloedheet), want als het regent zou ik er niet graag fietsen!
We zijn nu in Komarom, dat in tweeën gedeeld wordt door de Donau, die grensrivier is. We zijn vanavond dus even naar Slowakije gewandeld. Aan de Slowaakse kant heet het Komarno. Hier wilden we eigenlijk eten, maar na een uur lopen en geen restaurant te bekennen, zijn we toch maar teruggelopen. Alsof we vandaag nog niet genoeg gedaan hadden, hebben we dus ook nog eens 6 km gelopen! Dus welterusten en tot morgen.

• 07 Juni 2015 - 08:26

C&A:

Hoi fietsers,
    Leuk om jullie verslagen weer te kunnen lezen. We hebben vrijdag hier ook zeer warm weer gehad'
    Gisteren was het weer lekker fris met zon. Voor jullie nog vele fijne fietsuren gewenst vanuit een zonnig Nuth.
    Groetjes C&A

• 07 Juni 2015 - 11:00

Marja:

jullie zijn wel sportief bezig zeg! gelukkig is het hier ook goed weer en genieten we van het buiten kunnen zijn.

• 07 Juni 2015 - 13:06

Marijan D:

Hoi hoi.

Leuk dat wij weer mee mogen genieten van jullie fietstocht !
    Wij wensen jullie vanuit een zonnig Nuth heel veel (probleemloos...Chris

• 07 Juni 2015 - 16:46

Angelien (van Paul):

Tweede keer,dat ik iets intik......
    Gisteren zijn we naar Otterlo verkast! Direct WiFi gekocht.....maar géén bereik!
    Vandaag verkast naar ander gedeelte vd camping......wél bereik.....maar viel óók daar weer weg! Was net zo blij,dat ik jullie weer kon volgen! Had iets geschreven.....maar dat werd niet verstuurd.....kijken en hopen,dat mijn knuffels aan jullie nu wél aankomen !!!!
    Daag lieverds XXX

• 07 Juni 2015 - 20:09

Hannie:

Leuk om jullie reis te volgen, alsof 80km fietsen nog niet genoeg is, gaan jullie ook nog "wandelen"!. Cris ik zag bij de reactie's dat Toos en Nico ook een fietstocht maken. Ik zag Toos nog op de receptie bij Han, dat was heel gezellig er waren veel,oud collega's. Veel succes verder, groetjes.

Verslag uit: Hongarije, Komárom

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191884