Dag 43: Kallaste 84km - Reisverslag uit Kallaste, Estland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 43: Kallaste 84km - Reisverslag uit Kallaste, Estland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 43: Kallaste 84km

Blijf op de hoogte en volg Chris

30 Juni 2014 | Estland, Kallaste

Halverwege deze regendag kwamen we bij het grote Peipsi meer. Kleine vissersdorpjes met armoedige houten huisjes. We hebben 2 maal geprobeerd ergens koffie te krijgen, maar beide keren was een nors "no" het antwoord. En het eerste was een restaurant, het tweede had een uithangbord met kopje koffie erop!
Naderhand bij een toeristen-informatie (daar kregen we wel koffie) werd ons verteld dat het Russen zijn. Het zijn streng oud-orthodoxen, die daar bij elkaar leven. Het kerkhof stond ook vol met hun speciale kruizen.
Langs het meer verder gereden naar ons hotel. Dat zag er van buiten heel verwaarloosd uit en lag in een vervallen buurt. Binnen zag het er niet veel beter uit en er was niemand te vinden. De kamers heb ik niet gezien, maar we hielden het voor gezien. We zijn 17 km verder terecht gekomen bij een hotel direct aan het meer. Het is ook niet veel soeps, maar beter dan de vorige en de vrouw is erg aardig. Op de foto zie je het uitzicht vanaf onze kamer. We zijn weer de enige gasten en kregen snoekbaars te eten. Toen kwam ze ons nog een specialiteit brengen om te proeven: vers gerookte rääbis. We hebben het opgezocht het is een kleine marene, een zalmachtige die alleen hier en Scandinavië voorkomt.
Morgen slapen we in een huisje aan de noordkant van het meer. Daar is geen internet, dus tot ?

• 30 Juni 2014 - 20:03

Astrid En Marcel:

Lieve Luitjes,
    Wat jammer dat jullie zoveel regen hebben. En dan ontmoet je ook nog onaardige mensen die jullie geen koffie willen maken. Gelukkig zijn de meeste wel aardig.
    Wij zijn het afgelopen weekend van donderdag tot vanmiddag naar Lauwersoog geweest, met Thea. Het was heerlijk en we hebben super weer gehad.
    Ik heb al een aantal keren geprobeerd om jullie telefonisch via Hallo Buitenland te bellen, maar het lukt niet. Misschien doe ik het verkeerd of heb het verkeerde nummer???
    Wij hopen echt voor jullie dat het de laatste etappes mooi weer wordt. Alles lijkt dan veel vriendelijker, zelfs een knorrige rus.
    Liefs uit Brunssum
    Astrid en Marcel

• 30 Juni 2014 - 21:51

Angelien:

Géén koffie !!!!! Hè bah........ Word tijd dat jullie naar huis komen ! Hier krijg je koffie en de mensen zijn wél vriendelijk ! Hopelijk houd het snel op met regenen en vergezeld de Zon jullie het laatste stuk !!! Sterkte met de"vriendelijke" Russen ! Tot gauw.....XXX

• 01 Juli 2014 - 20:26

Hfranken:

hallo jullie twee als wij konden stuurden wij jullie een beetje zon dat lukt natuurlijk niet vinden het al bijzonder dat wij mee kunnen achter op de fiets het mooiste stuk moet natuurlijk nog komen kijken er al naar uit.groetjes Henk en Ria.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191885