Dag 39: Valga 48km - Reisverslag uit Valga, Estland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 39: Valga 48km - Reisverslag uit Valga, Estland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 39: Valga 48km

Blijf op de hoogte en volg Chris

26 Juni 2014 | Estland, Valga

Geen regen en kou! Een voorzichtig zonnetje zorgde voor heerlijk fietsweer. De 48 km reden we geheel over de P24, een rustige asfaltweg van redelijke kwaliteit. Het landschap is heel lieflijk hier, licht glooiend met bos afgewisseld met weiland, bloemen, akkers en boomgaarden. Af en toe een klein dorp of een enkele boerderij. We zagen vandaag een weiland met wel 20 ooievaars.
We zijn nu op de grens van Letland/Estland. Deze stad is in tweeën gedeeld: Valka in Letland en Valga in Estland.
Hier hebben we nog wat boodschappen gedaan: zakdoekjes, deodorant en energy bars.
Je wordt wel inventief met je spullen. Mijn billenzalf (heb ik niet meer nodig; ze zijn gehard) gebruik ik nu als schoencrème en ook voor mijn gezicht!

• 26 Juni 2014 - 19:32

Marja:

Die schoenen hebben het toch maar goed! lekker zalfje!

• 26 Juni 2014 - 19:41

Yvonne:

Dag Lieve Chris en Armand,

Wat een mooie plaatjes iedere keer. Chris je bent een genie in fotograferen én schrijven.
    Jij kunt zo'n fietsdag op zo'n leuke manier samenvatten.

Ik zag je spitse snuit op deze foto.........wordt weer eens tijd om te koffieklatchen met lekkere taart van Wim
    en een heerlijke cafe-latte van jou.

Heel veel succes, plezier en mooi weer de komende weken en dan zie ik jullie weer gezond en wel in Nuth.

Lieve groetjes,
    Yvonne

• 26 Juni 2014 - 22:19

MarijanD:

Hallo jullie tweetjes.

Fijn dat jullie nu mooi weer hebben.
    Ik heb wel moeten lachen over je billencreme, nu voor het gezicht en voor de schoenen.
    Drie heeeeeel verschillende doelen dus

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191888