Dag 35: Lapmezciems 59km - Reisverslag uit Lapmežciems, Letland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 35: Lapmezciems 59km - Reisverslag uit Lapmežciems, Letland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 35: Lapmezciems 59km

Blijf op de hoogte en volg Chris

22 Juni 2014 | Letland, Lapmežciems

Na de "pankukas" op de fiets gestapt en het eerste stuk over onverharde weg gereden. Maar ook hier viel goed te rijden en het was er mooi.
Toen we weer op een asfaltweg kwamen, begon het te regenen. In Tukums bij een pizzeria geluncht met kleine pizza. Cappuccino besteld en kregen koffie met bol ijs erin! Was nog best lekker.
Toen richting zee, daar was een brede weg langs het strand.
Ons "hotel" zie foto ligt in een klein dorp en om te eten moesten we weer 4 km terugrijden. Maar ook nu zonder bepakking en het eten was zeer de moeite waard.
Morgen naar Riga en in heel Letland wordt dan het midzomerfeest gevierd.

• 22 Juni 2014 - 20:21

Astrid En Marcel:

Lieve Luitjes,
    Fijn dat het zo goed gaat. Geweldig de afwisseling die jullie beleven. Zowel in wegen, natuur, hotels, eten, etc. Nu op weg naar Riga, waar jullie hopelijk iets mee pikken van het Midzomer feest. Lijkt me heel bijzonder. Maak wat foto's kunnen wij een beetje meegenieten. Liefs uit Brunssum .
    Astrid en Marcel

• 22 Juni 2014 - 21:33

Marja:

Wat een geweldige ervaringen! Jullie schieten al flink op! Ben heel benieuwd naar de verhalen over Riga en midzomernachtfeest. Gr.Marja

• 22 Juni 2014 - 21:53

Marjo En Toon:

Lieve mensen , en dat alles met de fiets...Wij waren ooit in Tallinn tijdens midzomernacht,heel apart ,en continu licht.waren daar overigens heen gevlogen.....
    Zitten nog in Griekenland en blijven jullie op "de voet" volgen.
    Goeie voortzetting, Liefs Marjo en Toon.

• 22 Juni 2014 - 22:34

Quirine :

Dag Chris en Armand! Hoorde van Yolanda al de nodige verhalen maar geniet nu nog even mee via deze weg. Wat een prachtige trip zijn jullie aan het maken! Ik wens jullie heel veel plezier! lieve groeten van Quirine

• 23 Juni 2014 - 16:28

Angelien:

Hallo reizigers! Ik heb weer internet,dus kan ik jullie weer volgen!
    Wat zijn jullie al lekker ver!!!! Heerlijk,dat het zo goed gaat! Wat dat afvallen betreft,ben ik benieuwd naar jullie "dikke"buiken!!!!! Ik geloof er namelijk niks van dat jullie niet zijn afgevallen !!! Wellicht zijn wél jullie kuiten wat dikker !
    Lieverds geniet en zorg dat jullie allebei DE HELM op hebben !!!! En dan stuur ik nu nog dikke knuffels uit Ochsenfurt DL XXXXXXXXX

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191647