Dag 29: Nida 58 km - Reisverslag uit Nida, Litouwen van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 29: Nida 58 km - Reisverslag uit Nida, Litouwen van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 29: Nida 58 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

16 Juni 2014 | Litouwen, Nida

Een heerlijk relax-dagje. We hadden ruim de tijd genomen om van de Koerse Schoorwal (Kurische Nehrung) te kunnen genieten. Het is een landtong van 98 km en op zijn breedst 3 km, dat zijn naam dankt aan de Koeren, het Baltische volk dat aan de Oostzee woonde. Het staat op de Werelderfgoedlijst en is een nationaal park met veel natuurschoon. Af en toe een zijpad genomen bij de zee of in de hoge zandduinen om te pauzeren.
Vlak voor Nida bereikten we de grens Kaliningrad/Litouwen. Nou eruit duurde langer dan erin, ruim 45 min. maar we zijn nu in Litouwen en moesten dus weer Litouwse Litas gaan pinnen.
Het is wel fris hier zo'n 15 graden, maar geen regen.
We genieten erg van jullie reacties, blijf vooral schrijven.

• 16 Juni 2014 - 16:58

Ria Wingen-Snel:

Het wordt met de dag mooier.
    Groetjes, Ria

• 16 Juni 2014 - 17:48

Marijan D:

Hallo julli twee.

Wat klinkt dat goed allemaal, zou er bijna jaloers van worden.Maar ik mag niet mopperen hoor, a.s. zaterdag gaan wij weer naar "ons dorp" in Grossarl-Oostenrijk. Wij komen er al sinds 1978

• 17 Juni 2014 - 21:02

Marjo En Toon:

Vanuit een lekker warm Santorini heel veel steun voor jullie geweldige onderneming. Ook wij genieten ervan. Vooral als je bedenkt dat veel van jullie geschiedkundige verhalen niet(meer) bekend zijn. Smaakt naar meer. Thallin was voor ons lang geleden een mooie belevenis.Hou vol en geniet.

• 30 Juni 2014 - 15:01

Henk En Ria:

lieve mensen wat is dit geweldig kunnen wij dit laatste stukje nog meefietsen.die avonturen allemaal niet te geloven dat wij dit samen kunnen meemaken zitten nu natuurlijk iedere dag even aan de computerheel veel liefs denken iedere dag aan jullie.Henk en Ria.

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191648