Dag 27: Kaliningrad 46 km - Reisverslag uit Kaliningrad, Rusland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 27: Kaliningrad 46 km - Reisverslag uit Kaliningrad, Rusland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 27: Kaliningrad 46 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

14 Juni 2014 | Rusland, Kaliningrad

Het zag er zeer grijs uit vanmorgen, dus met regenjas aan vertrokken. Maar snel moesten ook de regenbroeken aan en het waaide stevig. Een gloednieuw asfaltlaag, waar de strepen nog op moesten worden aangebracht, bracht ons naar Frombork. Dat is bekend door Copernicus. Het museum en de Dom, waar hij begraven is, waren gesloten. En dat op zaterdagmorgen! Dus maar een kiekje genomen van zijn standbeeld.
Aan de grens werden we 4 keer gecontroleerd, maar na zo'n 20 min. mochten we door. Toen nog een bankautomaat vinden. In Mamonowo was de automaat kapot. Maar na veel vragen, waarbij iedereen ons weer naar de kapotte automaat verwees, konden we in een supermarktje eindelijk roebels krijgen.
In ons boekje stond, dat het stuk tot Kaliningrad-stad heel druk was en je beter. De trein kon nemen. Daar het hier ook een uur later is en we nog 50 km moesten, gingen we op zoek naar het station. De trein ging pas om 19.00u. Maar iemand, die redelijk Duits sprak, zei dat de bus over 15 min. reed en soms namen ze fietsen mee. Nou het viel te proberen. Bij het busstation moesten we eerst de passen laten controleren en ja hoor we mochten mee. Voor €7,= met 2 man en 2 fietsen een uur in de bus, die overigens precies onze route reed.
Ook in Kaliningrad werden we weer geholpen met de weg te vinden naar ons hotel. Ik begin die Russen nu al te mogen.
Eten bestellen was wel moeilijk, als het alleen in het Russisch staat. We kregen ieder 2 hoofdgerechten, beetje veel maar het was wel lekker.

• 14 Juni 2014 - 20:44

Toos Ruiters:

Wat een avontuur.
    Ik kijk iedere dag uit naar jullie verslagen.
    Jullie zijn nu denk ik ongeveer op de helft.
    Ik zal duimen voor goed weer want dan ziet alles veel vriendelijker uit .
    Groetjes.

• 14 Juni 2014 - 21:26

Carla:

Vanuit Deauville lezen we vol interesse jullie verslagen. Jullie dubbel visum isgelukkig goed bevonden. Al een stukje Rusland!! We hebben hier in Frankrijk ook al de nodige km gefietst, maar peanuts in vergelijking met jullie. Fiets ze tot het volgende land, Litouwen.
    beaucoup de saluts, C&A

• 14 Juni 2014 - 22:10

Ria Wingen-Snel:

Geweldig dat jullie al in Rusland zijn en dat jullie ze mogen. Zoveel hulpvaardigheid; geweldig.
    Prachtig om jullie avonturen te volgen en het plezier dat jullie hierbij hebben, zelfs als het wat tegen zit.
    Hartelijke groet,
    Ria.

• 14 Juni 2014 - 23:18

Maria En Wim:

Ruimschoots op de helft van jullie route: wat een geweldige prestatie!! Leuk ook dat jullie de Russen aardig vinden, maar ook wederzijds.Een voorbeeld van ruim zicht. Maar we wisten al wel dat jullie dat hebben. Zeker na zoveel reizen die jullie inmiddels gemaakt hebben.
    We hopen dat jullie ook iets mee krijgen van het WK-gebeuren want dat is best wel sensationeel van start gegaan.
    Zoals steeds: veel succes met jullie reisavontuur.
    Groetjes,
    Maria en Wim

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191881