Dag 23: Samociazek 55 km - Reisverslag uit Samociążek, Polen van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 23: Samociazek 55 km - Reisverslag uit Samociążek, Polen van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 23: Samociazek 55 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

10 Juni 2014 | Polen, Samociążek

Wij zijn van de route afgeweken en vandaag naar Bydgoszcz ofwel Bromberg gereden. Het is een grote stad met een historisch centrum aan de rivier de Brda.
Het was eigenlijk te heet (34 gr.) in de stad, je loopt daar met de fiets aan de hand en zonder helm. Het was wel de moeite waard, maar we waren blij weer op de fiets te zitten en de route weer op te pakken en zo bij ons hotel te komen.

• 10 Juni 2014 - 21:56

Astrid En Marcel:

Lieve mensen,
    Wat fijn dat jullie aardige mensen ontmoeten en dat de natuur mooi is. Jullie maken ondanks de hitte wel nog aardig wat km.
    Mariel heeft de roparun gelopen. Het was verschrikkelijk heet en in België kregen ze een zware hagelbui over hun heen. veel regen en onweer. Het busje dat met hun mee rijdt was na de hagelbui een poffertjespan.
    Wij doen het rustig aan. Morgen zou het niet zo heel warm zijn en worden we weer actiever.
    Heel veel liefs van Astrid en Marcel

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191861