Dag 11: Gatersleben 71 km - Reisverslag uit Gatersleben, Duitsland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 11: Gatersleben 71 km - Reisverslag uit Gatersleben, Duitsland van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 11: Gatersleben 71 km

Blijf op de hoogte en volg Chris

29 Mei 2014 | Duitsland, Gatersleben

Meteen de regenpakken aan, want het regent nog steeds. Het ergste is de nog natte schoenen weer aandoen. En weer ploeteren over de bergen via modderpaden. Ook de secundaire asfaltwegen waarop we rijden zijn slecht, vol gaten.
Om half twaalf kwamen we bij Schloss Blankenburg en hebben er een kijkje genomen. Daar bood men ons uit medelijden een glas gluhwein aan. Dat hebben we toch maar niet gedaan, maar koffie gedronken en ook betaald. Het kasteel zijn ze aan het renoveren en dat moet betaald worden door giften, rondleidingen etc. Er stond nog een mooie oude tegelkachel.
Tegen 15:00u hield het eindelijk op met regenen en het laatste stuk viel ook mee. Er was pas een nieuw fietspad aangelegd.
We hebben hier het hotel voor ons alleen. We kregen een emmertje sop om onze tassen en fietsen te fatsoeneren. En voor ons tweeën werd Soljanka soep (overal anders en overal lekker) en Bauern schnitzels bereid.
Gatersleben is in tegenstelling tot vorige plaatsjes niets bijzonders.
Morgen wordt beter weer verwacht.....

• 29 Mei 2014 - 20:50

Marion:

hallo ,

Hopelijk word het gauw beter weer voor jullie !! Voorzichtig ......
    Leuk om jullie lachend te zien bij dat bord , geweldig hoor wat jullie doen .
    En die natte schoenen aantrekken is ook rot .
    Misschien een keertje in de oven laten drogen ???
    Een lekkere nacht !! Maf ze lieve groetjes Marion en Jos xxx

• 30 Mei 2014 - 19:55

Marja:

Hopelijk zijn vandaag de schoenen droog geworden. Het wordt beter weer.Heerlijk om jullie zo te volgen. In mijn hoofd reis ik met jullie mee

Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191873