Dag 97 - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu Dag 97 - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Chris Steijns - WaarBenJij.nu

Dag 97

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

19 September 2011 | Spanje, Arzúa

12,6 km
We waren nog maar 53 km van Santiago verwijderd hetgeen in twee dagen te halen zou zijn maar de herbergen liggen zo ongunstig dat je minstens een etappe in de 30 km zou moeten lopen. Gezien het feit dat mijn buik al op een kopje thee heftig reageert, hebben we besloten het in drie dagen te doen zoals voorgenomen. Korte afstanden zodat we direct kunnen beginnen met afkicken. Anja en Antje gaan wel door maar eerst heeft ze mij nog voorzien van de nodige antibiotica na overleg met de internist die, zo bleek, op Mallorca op vankantie is. Het is een bacteriële infectie en geen griep. Ik mag alleen thee, water, cola, appel, banaan en biscuit eten en drinken. We gaan ervan uit dat we hiermee Santiago moeten halen en zien dan thuis wel weer verder.

• 19 September 2011 - 18:42

Peregrinofrans:

Hola Pelgrims,
    Ik neem nogmaals m'n pet af voor jullie dat jullie met deze omstandigheden toch de laatste stappen maken naar Santiago de Compostela. Ik ken het traject goed en het is pas mogelijk voor jullie om vanaf Santa Irene te overnachten.Da's 18 km vanaf Arzua. Ik hoop dat jullie geen last hebben van de drukte. Zo lopen jullie precies in 100 dagen naar SdC!
    Ik raad wel de slaapfabriek Monte del Gozo af. Daar staan 800 bedden!
    Ik wens jullie nog twee mooie dagen toe voor de intocht.
    Geniet van elke stap...

Buen Camino,

• 19 September 2011 - 19:33

Marlies En Harry.:

Dag Chris en Armand,

Men zegt niet voor niets de laatste loodjes wegen het zwaarste.
    Maar in jullie omstandigheden is het extreem.
    Ik hoop dat jullie gezond in Santiago aankomen zodat jullie 100% kunnen genieten
    van het euforisch gevoel dat het moet geven na zo'n lange wandeltocht.
    Chapeau,

Groetjes Marlies en Harry.

• 20 September 2011 - 07:19

Margriet Spiertz:

Hoi Chris en Armand

Nog 3 dagen dus. Ik heb respect voor jullie, wat een afzien. Maar geniet van het volbrengen van zo'n immense wandeling. Chris weet je nog dat je het bekend maakte op de afdeling, dat je dit ging doen, dat is nu alweer een eeuwigheid geleden. Het was leuk om jullie op deze manier te volgen. Groetjes Margriet

• 20 September 2011 - 13:08

Wim En Marijan.:

Grüss Gott uit Austria.

Jullie zieken buiken duren nu toch wel erg lang !!! Veel sterkte daarmee en we hopen dat het voor aankomst over is.
    Wij hebben vandaag in de kerk van Grossarl een kaars aangestoken voor jullie en een gebedje naar boven gestuurd. Misschien merken jullie er iets van.Wij hopen het.
    de sneeuw van gisteren (10 cm) is bijna weg, Hebben vandaag een lekkere wandeling gemaakt en zo meteen is er een taart, koffie en ijsbuffet (en alles bij de prijs inbegrepen),smullen dus......
    Morgen staat Salzburg op de planning.
    Maar nu weer naar jullie: WIJ WENSEN JULLIE VAN HARTE EEN SPOEDIGE BETERSCHAP, NOG VEEL VEILIGE PROBLEEMLOZE KILOMETERS TOE. en,zoals Harry schrijft.....geniet van deze laatste dagen.

Dikke Knuffels van,
    José. John, Wim en Marijan.

Verslag uit: Spanje, Arzúa

Dag 98

19 September 2011

Dag 97
Chris

Armand en ik (Chris) gaan een lang gekoesterde wens laten uitkomen. Wij vertrekken half juni naar Santiago vanuit onze woonplaats Nuth. We zijn dan beiden niet meer aan ‘t werk en willen deze nieuwe periode in ons leven starten met het uitvoeren van onze grootste hobby: het wandelen. Veel voorbereidingen zijn al getroffen, we hebben alle routeboekjes aangeschaft en zijn in het bezit van een officiële pelgrimspas. Qua materiaal (rugzakken, poncho’s, slaapzakken etc.) hebben we eigenlijk alles al, omdat we al verschillende lange afstandspaden gelopen hebben zoals het bekende Pieterpad, Kustpad, Pelgrimspad, Zuiderzeeroute, Schwartzwald, Corsica. Maar zo lang en zo ver, dat zal voor ons een nieuwe ervaring en uitdaging zijn. We zijn heel dankbaar, dat we in staat zijn deze pelgrimage met ons tweeën te beginnen en hopelijk ook helemaal uit te kunnen lopen. Wij verheugen ons er enorm op. Omdat het toch een pelgrimage is, willen we deze 2500 km lopen voor een goed doel. Daar hoefden we niet lang naar te zoeken, het wordt het Kankerfonds. We hebben al zoveel familieleden en vrienden verloren aan deze vreselijke ziekte, daar mag nog veel onderzoek naar gedaan worden. Wil je ook een steentje bijdragen, maak dan je donatie over op rek. nr.137717830 o.v.v. sponsor Kankerfonds. Voor iedereen die iets bijdraagt zullen wij onderweg een kaarsje opsteken! Willen jullie onze reis een beetje volgen, surf dan naar: armandenchris.waarbenjij.nu

Actief sinds 05 Feb. 2011
Totaal aantal bezoekers 191913